Anonym (Förstörd mamma) skrev 2020-08-24 16:25:06 följande:
Kommit tillbaka från Soc, Och herregud vilken dynga den bvc tanten hade sagt.
Smutsigt hem, ungarna var smutsiga, vi var smutsiga min son med autism är utvecklingsstörd och får ingen hjälp. (Min son är inte utvecklingsstörd men blev utred för att kolla om han kunde vara det.)
Att vi eller barnen inte var smutsiga det kunde dom ju se direkt. Tack och lov så var handläggarna förståeliga och sa att dom inte tar vad hon sa som sanning utan dom gör en utredning där dom kollar med logopeden på rehab, dagis och den nya bvc som vi bytte till. Jag bjöd hem dom så dom kunde se mitt hem och jag sa ärligt att hemmet kanske var lite stökigt när bvc kom då jag nyss hade fött + jag hade komplikationer under förlossningen så jag hade inte orkat städa som jag brukade. (Så det fanns några lådor med grejer som skulle sorteras.)
Men nu är det sorterat och fint, blir fortfarande lite leksaker över vardagsrums golvet under dagen men grabben ska väl få ha sina leksaker iallafall?
Dom frågade om jag byte på grund av bvc tanten och jag sa ärligt att ja det gjorde jag eftersom jag vill inte träffa henne igen.
Iallafall känner jag mig rätt lugn då jag vet att jag inte har gjort fel och att det enkelt kan kollas. Dock fortfarande sur på bvc tanten, vill aldrig se den kärringen igen.
Bra. Hoppas du har anmält kärringen.
Om hon systematiskt anmäler folk utan anledning borde hon byta jobb.