Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 17:47:11 följande:
Är du helt ny här i forumet?
Isåfall får jag förklara hur det kan bli så.
Men då får du be mig göra det, lite onödigt att sitta och skriva en massa annars.
Nej jag tänker att forumet för samtalet inte har med saken att göra. Jag undrar hur du tänker att väninnans situation har att göra med att jag berättade. Jag berättade att vi inte fortsätter att kalla barnet på förhandsbedömningar om det varje vecka ramlar in nya anmälningar utifrån en missbrukande förälder som är HELT frånvarande i barnets liv, vilket vi säkerställt flera gånger. Utifrån det riktades kritik mot att vi inte hjälpte den missbrukande föräldern. Jag förklarade att missbrukshjälp får man på vuxenenheten och i det här fallet i den del av landet där vederbörande befinner sig. Jag förklarade också att vi inte har några lagliga medel att tvinga någon att lämna drogprover om de inte vill.
Därifrån spårade det nånstans ur och paralleller drogs till en kvinna som fått sina barn omhändertagna och var tvungen att lämna prover för att få barnen tillbaks. Således en totalt annan situation.
Tänker att det är en ohederlig debatteknik att börja diskutera nåt helt annat när man inte kan argumentera för sin sak....
Helt ointressant för mig med en sådan nivå. Och om nån tror eller inte tror på vad jag jobbar med är inget jag bryr mig det minsta om.