• Anonym (Hej)

Orosanmälan från bvc

Tror inte soc gör särskilt mycket. Finns inga skäl till oro så kommer de också se det. Troligtvis blir det ett samtal där de konstaterar att inget finns att utreda.

Bvc är ju skyldiga att anmäla om de känner oro, och denna sköterska antar jag anser sig göra sitt jobb.

Jag förstår att det kanske inte känns så kul att ha samma person som sköterska efter detta. Byt isf så att du inte behöver känna stress över bvc-besöken

• Anonym (Hej)
    smulpaj01 skrev 2020-09-24 00:11:58 följande:

Fruktansvärt svar! Då har socialtjänsten misslyckats eller bara enkelt kapitulerat för att det är enklare. När jag arbetade med omhändertagande av barn så upplevde jag att så fort LVU vunnit laga kraft så släpper soc föräldern och fokuserar på att ösa pengar på familjehemmet så inte dessa tröttnar, barnen behöver flyttas och det blir ju jättejobbigt då.

Har du läst kommentarerna innan? De diskuterar att en förälder som inte har omsorgen om sitt barn men missbrukar kan få anmälan var och varannan vecka, men att det då inte finns anledning för soc att göra åtgärder då den missbrukande föräldern inte har någon kontakt med barnet
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 18:36:25 följande:

Haha, nej men visst.

Därav ditt långa försvarstal.

Men snälla? Vad har du för belägg för att personen inte arbetar för soc? Att hon Särskrev ETT ord?

Och fortfarande. Oavsett så har ju denna person på ett rimligt sätt förklarat varför man inte tvångshjälper en person som inte är del av barnens liv
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 18:56:04 följande:

Läs allt hon skrivit så förstår du att hon ljuger.

Jag har läst hela tråden och anser att de enda konkreta belägg du haft för att hon skulle ljuga är särskrivningen
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 18:56:04 följande:

Läs allt hon skrivit så förstår du att hon ljuger.

Nu har jag dock läst allt igen och undrar. Vad menar du att din länk till universitetet ska visa? Vad har de använt för korrekta termer som inte soc gjort?

Varför är du så bitter på henne? Hon har inte sagt att man inte indirekt tvingar föräldrar till drogprov. Det hon sagt är att en förälder som inte är involverade i barnens liv inte tvångstestas.

Att din bekanta testades är ju rimligt, hon ville ha tillbaka sina barn.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Mars) skrev 2020-09-27 19:10:14 följande:

Då får du läsa igen.

Det mesta hon skriver skvallrar om sanningen.

Jag tänker inte kopiera upp det till dig.

Ska tillägga. Jag anser naturligtvis att din bekanta kunnat ha barnen hos sig under det året hon fick gå att testa sig. Inte att hon skall behövs bevisa sig ren i ett år innan hon fick tillbaka barnen. Jag vet ju inte hur det var i det fallet
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Soc.) skrev 2020-09-27 19:26:56 följande:

Vill här påpeka att vi är två soc i tråden, en utan punkt och en med punkt som är jag. Det var inte jag som särskrev, även om just särskrivningen är irrelevant i sammanhanget.

Hahaaa. Jadu. Det gör ju detta ännu mer komiskt
Svar på tråden Orosanmälan från bvc