Inlägg från: Mimosa86 |Visa alla inlägg
  • Mimosa86

Du som är feminist..

Innan vi går in i den diskussionen.

Vad är DIN kunskap om feminism?

I din text så får jag en känsla av att du buntar i hop feminister till en enda grupp (vänsterfeminism, dvs de som hörs och syns mest i mediabruset). Vilket isåfall tyder på okunskap om feminismens olika förgreningar. Det finns som sagt många olika feministiska ideologier, alla med olika teorier om hur man uppnår jämställdhet mellan män och kvinnor.

Feminism finns inom de flesta politiska grupper, Annars hade ju alla med feministisk önskan röstar på FI, eller att alla som är för en annan sorts integrationspolitik röstat på SD. Så är det ju inte.

Jag är feminist och ickerasist men är inte för ökad invandring I dagsläget. Har många vänner med invandrarbakgrund som tycker samma. Ingen av oss har tyckt invandringsströmmarna har varit ansvarsfulla eller respektfulla för våra nya medborgare. Man ska kunna ta hand om människor. Man måste kunna ställa krav och utgå ifrån att alla följer den svenska mallen. Det måste finnas en plan, en kunskap, ett långt perspektiv och engagemang. Det måste finnas förståelse för den terror många kommer från och hur man stöttar upp det samt vad den insatsen kostar. Inte lämna människor vind för våg ute i förorterna och tro att allt löser sig med lite tacksamhet. DET anser jag är ett främlingsfientligt tänk.

Sen tror jag absolut att fler kvinnor (inte nödvändigt feminister) är för ökad invandring än män. Kvinnor har generellt större empati, omhändertagande och EQ än män. Så hade vi tagit emot fler kvinnor och barn än män så kanske det hade funkat bättre.

Svar på tråden Du som är feminist..