Inlägg från: HigherMinds |Visa alla inlägg
  • HigherMinds

Du som är feminist..

Du som är feminist, du som brinner för kvinnors ställning, för jämställdhet, rättvisa, sexism osv.

Vad känner du inför den enorma invandring vi har från Afrika och Mellanöstern, där stora delar/majoriteten har en syn på kvinnor som får synen på kvinnor bland män i väst att framstå som amatörer.

En konkret fråga. I och med att det är lätt att känna att det är en smula kontraproduktivitet att med ena handen säga sig brinna för kvinnokampen samtidigt som man med andra handen hyllar kulturer och religioner som anser kvinnor ha ett värde i nivå med en ekorres värde, är invandring från dessa delar av världen icke önskvärd i ditt tycke?

Förlåt för att jag lägger upp hyckleriet på en silverbricka. Men ibland är det så fruktansvärt underhållande när värdegrundens paragrafer frontalkrockar, när man så gärna vill framstå som både feminist och antirasist, men man inser att ibland får man välja, när verkligheten gör små gästuppträdanden. :D

Jag gissar att NOLL s.k. feminister vågar sig på att ge ett svar som inte består av en mix utav relativiserande, diverse olika epitet som ska klistras på mig och förminskande. :)

Svar på tråden Du som är feminist..