Inlägg från: Anonym (Formuläret är hans problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Formuläret är hans problem)

Exet vill att jag skriver ut passansökan och skriver under omgående..annars stämmer han mig igen(obs långt)

Om ditt ex skyndsamt vill göra en passansökan ( förstår ej riktigt du skriver mycket om ett befintligt pass) så är det hans ansvar att skaffa formulär och ordna alla formaliteter. Du behöver bara skriva under och är det bråttom är det han som får söka upp dig. Du har alltså inget som helst ansvar för att skriva ut formulär och resa någonstans för att överlämna det.

Dessutom undrar jag, det räcker väl inte med bara en underskrift från dig? Om det tex behövs vittnen är det hans sak att skaffa fram dem men om Reglerna är sådana att han ska ha med sig din legitimation skulle jag vara mycket försiktig med att lämna ut den. Har du ingen egen advokat eller kontakt med kvinnojour el dyl som kan reglerna kring detta och allt annat tjafs?

• Anonym (Formuläret är hans problem)

Ville ditt ex att du skulle betala för hans advokat? Det finns det inget fog för. Du ska bara bestrida kravet.

Svar på tråden Exet vill att jag skriver ut passansökan och skriver under omgående..annars stämmer han mig igen(obs långt)