Vad får ni UT i lön varje månad?
Frågan gäller alltså vad DU (en person, INTE som hushåll) får ut i NETTOLÖN varje månad.
Skriv gärna en kommentar med hur många timmar du arbetar, för att få den lön du får.
Frågan gäller alltså vad DU (en person, INTE som hushåll) får ut i NETTOLÖN varje månad.
Skriv gärna en kommentar med hur många timmar du arbetar, för att få den lön du får.
Tänkte mest att ni måste spara rätt stora summor till din pension och krisbuffert. Dåblir det rätt snabbt mindre att leva för.
Precis. Det krävs bra sparande för att gå i pension om man inte jobbat. Då hemmafru kallar sig hemmafru så antar jag att hon inte jobbar svart heller.
Det går inte att göra avdragsgilla pensionsavsättningar om personen inte tar ut någon lön. Assistenten måste ha en lön, men behöver inte jobba för det. Det blir ett dyrt pensionssparande.
Tar ut 35k, men betalar då in lite för mycket skatt, så i praktiken är min nettolön något högre. Nu under Coronatider jobbar i snitt ca 15h/v alla veckor, i vanliga fall jobbar jag ca 50-60h/v i ca 20 veckor om året (resten ledig).
Vad menar du?