Inlägg från: Anonym (Anonym 666) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym 666)

Umgängesavtalet, kan umgängesföräldern säga nej tyvärr jag är bortrest?

Det är dags för ett nytt möte hos Familjerätten och omförhandla tiden. Barnet är så pass stort att man kan ha fler nätter i rad hos vardera förälder.

Om din man börjar ställa in sina dagar, oavsett om det är semester eller jobb, så kanske hans ex börjar tjafsa om enskild vårdnad istället, vilket hon inte lär få, men det blir en lång process där barnet är den som blir lidande. Barn förstår mer än man tror.

• Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Sandra) skrev 2020-08-04 14:27:17 följande:

Hon vägrar omförhandla schemat. Vägrar gå på samarbetssamtal.

Så det enda som återstår är att min man bara skiter i barnet hans dagar (självklart meddelar han innan i god tid) när han behöver göra annat några gånger per år? Eller anlita jurist för pengar vi inte har?

Din man kan ju alltid ansöka om egen vårdnad å sin sida då :) Samarbetssvårigheter brukar vara en vanlig grund för att det ska beviljas, så om hon vägrar omförhandla eller ens gå på möten... Ja, det ser ju inte snyggt ut om man säger så.

Ni behöver inte anlita någon advokat än så länge, det är alldeles för unga dagar för det.
  • Anonym (Anonym 666)

En annan tanke, varför kan inte sonen vara ensam med dig om pappan ska bort? Ni bor väl ihop, eller?

Men ni borde ändå se över att förlänga umgängestiderna!

Svar på tråden Umgängesavtalet, kan umgängesföräldern säga nej tyvärr jag är bortrest?