Inlägg från: Anonym (999) |Visa alla inlägg
  • Anonym (999)

Umgängesavtalet, kan umgängesföräldern säga nej tyvärr jag är bortrest?

Anonym (Sandra) skrev 2020-08-04 14:27:17 följande:

Hon vägrar omförhandla schemat. Vägrar gå på samarbetssamtal.

Så det enda som återstår är att min man bara skiter i barnet hans dagar (självklart meddelar han innan i god tid) när han behöver göra annat några gånger per år? Eller anlita jurist för pengar vi inte har?

Om hon vägrar samarbetsamtal trots att barnet är stort nog för att ha ett annat upplägg så skulle jag kontakta jurist och undersöka mina möjligheter till att tvinga fram ett annat avtal. Man kan ofta få en stunds gratis rådgivning via tex sin hemförsäkring, kolla det. 

Tycker tyvärr TS, att din ton i tråden är väldigt på försvarsfronten, helt utan anledning.
    Även jag tycker det låter lite konstigt att först sliter man allt man kan för att man vill ha sitt barn mer, men sedan vill pappan inte alltid "ha" barnet sina dagar för att det krockar med något? Som alla föräldrar, ensamma eller kärnfamiljer, kan det krocka med saker, men då får man ta hjälp av någon barnvakt. 

Visst, han kan bara säga att barnet inte kan komma för det passar inte, men vad är man för en förälder då? Hur hade ni tyckt om mamman sa så också? 
    Det kan vara jobbigt att vara förälder, men så är det när man skaffar barn. Man får inte alltid som man vill, eller som blir bekvämast för en själv. 
Svar på tråden Umgängesavtalet, kan umgängesföräldern säga nej tyvärr jag är bortrest?