• Friger

Bli spermadonator

SvenOlsson skrev 2020-08-19 10:47:13 följande:

Konstigt att det inte blev fler svar i tråden. Men det kanske är ett ämne som många inte vill diskutera öppet?

Jo, inte bara på användarfronten. Även admin tyckte det. Försökte skriva om det förut för något, några år sedan. Men tråden blev borttagen och jag blev bannad någon dag. Jag har förut donerat privat och försökte starta en fråga / svar -tråd.

Jag har mycket högt spermievärde och har mycket lätt att få barn. En förbannelse när jag var yngre. Det hände ett flertal gånger att jag fick sådana här: "Jag är gravid"-samtal. Till sist kollade jag upp saken. En kvinnlig vän tyckte att jag var en skitstövel och att jag kunde hjälpa andra för att något sona mina brott. Gjorde så. Hjälpte några par, det var främst sådana som misslyckats med ivf.

Hade redan slutat med verksamheten när jag först skrev om saken här. Orsaken till att jag slutade är så enkel som att jag kommit upp i det antal barn som jag känner var tillräckligt. Jag vet om 9st barn på 7st par i slutändan. Orsaken till min osäkerhet är att jag inte kunde hjälpa alla par jag träffade. Försöken slutade då oftast genom att dom slutat höra av sig. I ett av dom fallen så var det pga att det blev framgång. Jag fick ett ursäktande mejl något år senare där dom berättade. I övrigt så tror jag att det beror på att det inte blev något och dom  gav upp eller försökte med någon annan. Hörde dom inte av sig efter ett försök så skickade jag exakt ett brev för att fråga. Fick jag inget svar så lät jag det vara så.

Har träffat något av barnen efteråt. Det är en märklig känsla ska ni veta... man känner igen sina barn även om man officiellt inte är "pappa" till dom. Man behöver inte vara forensikerför att göra den analysen.

Har inga negativa erfarenheter ännu så länge. Vi får se hur framtiden artar sig. Gjort är gjort i alla fall. Alla barn är hela och friska så vitt jag vet.
Svar på tråden Bli spermadonator