Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

LCHF-IBS-VIKT-FÖRSTOPONING

Förstår inte vad du menar med att det blir så mycket kalorier med lchf?

Alltså du kan ju välja att äta allt från 100-5000 kcal per dag så länge du utesluter alla kolhydrater. Inget av dessa extremer är ju rimliga. Jag försöker bara säga att du kan äta med normalt underskott, säg 1500 kcal per dag, med lchf och kommer då troligtvis gå ner i vikt.

Har någon tutat i dig att man måste äta mycket kalorier vid lchf.

Jag har räknat kolhydrater totalt när jag kört. Att räkna livsmedel med Max 5 g per 100?kan snabbt sabba resultatet

• Anonym (H)
    tjocken skrev 2020-08-11 18:34:16 följande:

Fast så kan man inte säga att det inte går äta mer än 13-14 tusen kalorier? alla blir inte mätta o spyr på lchf, jag hade lätt kunnat äta mer än va jag gör idag.

Vad åt du då som gjorde dig så mätt på så få kalorier?

Vill bara hålla med. Jag har absolut inga problem att äta 2000 kalorier med lchf. Gräddig sås så blir det ganska mycket kalorier på en gång
  • Anonym (H)
    tjocken skrev 2020-08-11 18:31:43 följande:

Va jag har läst mig till så ska man inte räkna kalorier.

O med det menar jag att jag inte har nån koll på hur många kalorier jag trycker i mig av fett tex. Bara En liten ostbit är ju rätt många kalorier?

Du svarar ju fortfarande inte riktigt på frågan?

Men alltså du kommer ju inte magiskt gå ner bara för att du äter lchf. Det bygger fortfarande på ett kaloriunderskott, vilket många säkert hamnar på för att de blir mer mätta av fettet än annan mat.

Du kan ju absolut låta bli att räkna om du går ner u vikt ändå, men du kan mycket väl behöva ha lite koll så att du inte äter för mycket och därför inte går ner i vikt
Svar på tråden LCHF-IBS-VIKT-FÖRSTOPONING