• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Nu ser jag bara mig själv igen, förstår inte varför de blir så. Frustrerande då man vill ha lite stöttning..

• Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-01 16:44:37 följande:

Menar du 13 dagar efter äggplock eller 13 dagar efter insättning? Jag har bara plussat en gång och då var det otroligt svagt rd 6 med en blastocyst. Sen 6 dagar senare lika svagt och en dag senare kom en blödning och det blev blankt på stickan. Vilken dag har du testdag och vad säger kliniken? Visst har du inte fått någon blödning än?

Hej 13 dagar efter insättning. Satte in en 5 dagars blastosyst 16/2.

Har inte pratat med dem än.

Ska läsa på lite mer.

Nä ingen tillstymmelse till blödning alls.

Känner mig bara gravid och arg och fundersam, förra gången när det blev negativt hade jag smärtsamma hugg i magen/livmodern kombinerat med frossa några dagar innan testdag och brösten började försvinna. Nu känns det som tvärtom blir mer och mer graviditetstecken ej färre..
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-01 16:45:27 följande:

Av vilken anledning tar man progynon?

Hej för att bygga upp en fin tjock slemhinna i livmodern.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-01 19:32:33 följande:

Känns som du borde se något nu på vanliga tester. Men tog du tidigt test då? Var urinet morgonurin? Lutinus kan ju lura en vilket är de värsta.

Nej inget tidigt test på sagd testdag.

Ja morgonurin

Ja de kan den.

Jag har bestämt mig för att fortsätta behandling ett par dar till sen testa på nytt. Känns det ftf på samma sätt och ingen blödning . Blir det då negativt ska jag gå och ta ett blodprov.

Läste gammla rön 18 dagar så kör på det.

Spelar inte så stor roll om det är negativt då ett par dagar mer eller mindre då man måste gå en naturlig menscykel emellan ändå..
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-01 21:01:12 följande:

Aha! Är det för att du haft problem med en tunn slemhinna? Det är intressant att det är så olika. Min klinik vill inte ge mig någonting..men de kanske anser att jag inte har behov.

Hej nä slemhinnan har inte varit tunn vad jag kan se den har den varit normal när jag kört i naturlig cykel. Men denna gång är det ej i naturlig cykel då man tar fram ägglossningen ej inväntar den. Därför så fick/får jag det.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-01 20:37:49 följande:

Nej inget tidigt test på sagd testdag.

Ja morgonurin

Ja de kan den.

Jag har bestämt mig för att fortsätta behandling ett par dar till sen testa på nytt. Känns det ftf på samma sätt och ingen blödning . Blir det då negativt ska jag gå och ta ett blodprov.

Läste gammla rön 18 dagar så kör på det.

Spelar inte så stor roll om det är negativt då ett par dagar mer eller mindre då man måste gå en naturlig menscykel emellan ändå..

Lite uppdatering

Jag har pratat med kliniken idag för att höra vad de tror. De tycker jag kan köra på nytt test på 18 dagar på lör och fortsätta min behandling, blir det ftf negativt och symptomen består ska vi disskutera gravtest som blodprov.

Då är det bara hålla i sig ett par där och fortsätta hoppas.

Nu ska jag och köpa mer gravtest.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-02 11:03:05 följande:

Vad skönt att du har pratat med kliniken och att du har en ?plan? framåt. Nu hoppas vi på lördag :)

Tack ????
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-02 11:03:05 följande:

Vad skönt att du har pratat med kliniken och att du har en ?plan? framåt. Nu hoppas vi på lördag :)

Ja så är det ????

Försöker bara vara lugn och ej stressa upp mig.

Håller tummarna bara, brösten växer och ömmar och magen är stor och svullen. Inte pinnsmal vanligtvis men så här brukar jag ej se ut.
  • Always choklad
    Annna84 skrev 2021-03-02 16:10:33 följande:

Nu har jag satt in en blastocyst (6dagars), så nu börjar väntan.. 3 timmar hittills, haha

Detta är min 5e insättning i ordningen. Nu ska det gå :)

Hej break a leg som man säger.

Håller tummar och tår!
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-02 19:04:13 följande:

Okej de nog bra att fortsätta ifall det tar tid att synas på stickan. Har ni fler i frysen?

Hej ja en kvar i frysen sen ett till ivf försök via landstinget. Så detta jag nu ev ruvar på är 5 insättningen inom loppet av ett år typ.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020