• Thessan81

IVF hösten/vintern 2020

Onemore2018 skrev 2020-11-14 09:23:42 följande:

Vid frukosten ringde telefonen. Det var embryologen. 4 av 8 ägg är befruktade och det blir återinföring på måndag. Åh jag hoppas att det lilla vill stanna i magen. Jag blev så glad att det blev befruktat men så rädd nu för vad som ska kommas. Hur har det gått för er andra? Jag ska börja med lutinus i morgon eftermiddag. Läst att många får graviditetssymtom av dom?

Ska med göra ett återförande på måndag :), lycka till
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 11:02:53 följande:

Gooood morgon! Återinföring idag. Sambon får inte följa med in. Hoppas man kanske kan få filma i alla fall. Hoppas det vill vara kvar i magen. Har känt att lutinus ger mig som mensvärk, normalt? Tuttarna är dessutom ömma. Någon mer?

Kl 14 ska jag med göra ett återförande. Lycka till med ditt idag ???? vi e på väg till Göteborg nu ????
  • Thessan81
    Onemore2018 skrev 2020-11-16 11:02:53 följande:

Gooood morgon! Återinföring idag. Sambon får inte följa med in. Hoppas man kanske kan få filma i alla fall. Hoppas det vill vara kvar i magen. Har känt att lutinus ger mig som mensvärk, normalt? Tuttarna är dessutom ömma. Någon mer?

Har med som mensvärk och ömma bröst helt normalt
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-11-16 13:27:35 följande:

Lycka till båda två ned ET idag <3

Tack :)
  • Thessan81
    Clemmentina skrev 2020-11-16 15:04:32 följande:

Spännande, heja!

Ja nu e de lilla embryot insatt????
  • Thessan81
    Sussna85 skrev 2020-11-16 19:27:25 följande:

Hejja er som börjar ruva nu! Nu håller jag tummarna för er

Tack :)
  • Thessan81
    Filly skrev 2020-11-19 09:58:29 följande:

Testdag idag, RD14, vi höll oss ändå till idag trots upptäckte liiite bruna flytningar igår. Det var ytterst lite. Tyvärr lös det andra strecket med sin frånvaro... Kom lite mera brunt idag. Brunt är ju gammalt.. så frågan är om det har blött och inte riktigt "kommit igång". Slutade med lutinus i tisdags, så vi antog att det är mensen som startar nu. Muntert att sitta i möte nu med dessa tankar. Tur det är digitalt och jag behöver inte sätta igång kameran hehe. Kan man surfa runt under tiden och leta hopp ^^

Vi har ett ägg som klarade sig till frysen med 6dagars odling. Hur funkar denna insättning, behöver jag endast ha koll på nästkommande ägglossning?

Hej. Så tråkigt att höra. Ja du ska hålla koll på ägglossning som vanligt när man får en glad gubbe ska man ringa sin klinik 6 dagar efter sätts blastocyst in. Så var det för oss iallafall
  • Thessan81
    Filly skrev 2020-11-19 10:12:22 följande:

Ah okej, då innebär det nu kanske att ladda upp med ett gäng ägglossningstester.

Lite positivt i det hela är väl att slippa sprutorna. 

Har meddelat kliniken och återstår nu att se vad de säger när de ringer tillbaka:)

Ja man får se de positiva i de negativa eller vad man nu säger :)
  • Thessan81
    Linngustafssson18 skrev 2020-11-19 13:24:58 följande:

Hej! Jag satte i tisdags in en blastocyst och är numera ruvare. Någon annan här inne som också ruvar som vill följas åt?

Kram och lycka till till alla??

Hej. Jag satte in i måndags är på ruvdag 3 idag ????
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020