• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-11-09 07:23:06 följande:

Kan ni hjälpa mig.. vissa av er minns kanske att jag hade en ?kemisk graviditet? sist och nu skulle jag ha min ägglossning typ men digitala ägglossningsstickor bara blinkar smiley sedan i fredags.. (innan det tom ring) dvs får ingen fast smiley ännu iaf.. kan det bara så att ägget inte lossnar denna gång? Eller kan det ändå lossna senare? Vad betyder detta för min cykellängd isf? Tänker nästa mens.. får man ändå en blödning och kan börja ivf?

Hej!

Men det testet kan detektera LH typ 5 dagar innan toppen (tror jag det står på förpackningen), vilket betyder att du fortfarande har en stegring och kanske har som mest LH imorgon? Har du jämfört dina stickor efter att ha matat ut dem?
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-11-09 10:29:32 följande:

Hej, kul att höra från dig! Hur går det för dig nu Lunaymar?

Nej- har faktiskt inte jämfört. Ska göra det! Har beställt hemleverans av mer stickor ikväll- billigare än apoteket. Hade ju ändå tänkt testa naturligt en gång till, bara för att..

Jamen gör det, jämför och se hur det ser ut. Jag brukar också använda dessa clearblue test men för mig blinkar det max en dag per månad och sedan får jag en fast gubbe haha. Men jag brukar ta bilder från dag till dag för att jmf och se om det blir starkare. Kanske lika bra att köra på billigare stickor ändå.

Vårt förra och första IVF misslyckades och det har varit tufft både psykiskt och fysiskt faktiskt. Håller på att få min andra mens (på tok för tidigt) efter behandlingen och hela månaden har jag haft spottings. Tror inte att min kropp har tyckt om alla hormoner. Så jag vet inte ens om det är värt att göra en FET nästa månad om min kropp inte är helt på topp. Och vi har bara en fryst blastocyst och jag vill verkligen inte slösa på den.

Hur mår du? När ska köra igång igen? Hur mår din kropp?
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-09 19:43:19 följande:

Imorgon är första UL för mig efter sprutstart i torsdags, skulle börja med Fyremadel ikväll och spruta nästan tacksamt in den i magen,haha, låter sjukt...

Men dessa dagar efter jag tog Elonvasprutan har varit mentalt tuffa. Jag litar inte på att en enda spruta ska hålla i 7 dagar,är ju van att spruta dagligen.

Jag ser framför mig ett tomt ultraljud imorgon utan en enda blåsa...har kännt nada under dessa dagar.

Fy om detta försök skulle måsta avbrytas pga av för få blåsor

Förstår att det känns jobbigt och att du är orolig men vi får helt enkelt lita på läkare och att de kan sin grej (även om jag är så dålig på det och ifrågasätter allting haha). Jag håller tummarna för dig, det kommer säkert att se fint ut imorgon :)
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-11-09 11:11:00 följande:

Jag brukar också ha snabbt fast smiley istället..aldrig haft så här länge blinkande, därför undrar jag lite.

Jag mår bra annars- vi kör igång vid nästa mens igen.. hoppas på mens snart ju såklart! Kroppen mår bra, mår rätt bra faktiskt! Känner mig redo och längtan efter bebis sååå stor! Grannar har fått bebis och andra i min närhet också- det gör så ont och jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det..

Jag vet hur det känns.. det gör ont i hjärtat när jag hör att vänner/familjemedlemmar i min närhet blir gravida. Inte för att jag inte är glad för deras skull, mer för att jag blir påmind om vad jag inte har själv. Men jag tänker att vi inte är ensamma om att känna så. Och förhoppningsvis kommer vi kunna hålla om våra egna bebisar snart också. <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-12 13:44:12 följande:

Är så så ledsen. Tog ett nytt amh och fsh värde förra veckan,fick svaret idag. Fsh värde är lite förhöjt på detta prov pga av Elonva sprutan som jag tog. Så det borde annars vara ok ännu.

Mitt amh värde sjunker snabbt,på mindre än ett 1 år har det gått från 1.2 till bara 0.53. Om vi inte lyckas snart står nog ÄD för dörren...vet att man inte bara kan se till ett amh värde. Men med tanke på vår dåliga ivf historik så känns detta resultat riktigt förjävligt. Usch och blä.

Förstår att du är ledsen och känner dig stressad. Men du får helt enkelt tänka att du gör så mycket du bara kan för att få detta att fungera och att du inte kan göra så mycket mer. Jag har också läst om kvinnor som har ett amh på 0,2 och lyckas ändå. Så det behöver inte vara kört på något år till. Kramar! <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:22:40 följande:

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Har precis läst igenom alla meddelanden, efter att ha tagit en veckas paus. Och jag håller ALLA tummar för dig och ditt embryo, gud vilka starka celler du har där <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-18 20:19:51 följande:

Alltså ni är så fina människor i denna tråd, tack snälla du Ja en liten kämpe verkar det vara Hur är det med dig? Du vänta på att få göra FET eller hur?

Ja verkligen, den kämpar på bra <3

Jag mår bra, var på ultraljud i måndags men ÄL var inte på G än. Ska dit imorgon igen. Är lite orolig att de kommer att säga nej tyvärr du får vänta till nästa månad då de inte kan tajma in det så vi undviker helg (de har inte öppet på helgerna)... Så hoppas det går att ordna på något sätt. De nämnde ngt om Ovitrelle men jag vet inte hur stor follikel ska vara för att få ovitrelle. Någon som har koll på det?

Är det imorgon du får tillbaka embryot isf? :D
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-18 21:23:40 följande:

Ok hoppas på äl före helg då! Vad jag har läst är det lite olika när de tycker man ska ta Ovitrellen. Ägglossning sker ju då inom 36 h typ.

Jopp imorgon är ET isf

Lycka till imorgon!! :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Oh :( vad tråkigt. En stoor kram!

Jag är ändå väldigt imponerad av att du orkar blicka framåt och fokuserar på nya alternativ och lösningar. Det är superbra <3
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-01 08:58:46 följande:

Inatt for vi till Finland,och halleluja det blåste inte så inget panikköp av flygbiljetter blev det denna gång,haha.

Har just avslutat mötet här med läkaren i Åbo. Nu är allt pratat och genomgått,nu är det bara att vänta på en donator,de kommer att börja "trilla in" i början på nästa år,jan-feb. Min sambo har oxå fått gjort DNA fragmentering på sina simmare,får se vad de resultatet blir.

Jag har hunnit tänka mycket denna natt...jag insåg att alla mina farhågor har hittills besannas,jag ber till högre makter att det inte är ett dåligt tecken.

När vi började vår ivf då i maj detta år så tänkte jag,tusan om vi inte lyckas på 3 försök,nähäpp de gjorde vi inte. Sen var nästa tanke,tänk om vi fortfarande håller på med detta när December kommer,och ja här står vi nu. Och min sista tanke var,tänk om vi nu måste ta till en donation,och vad hände lixom...så alla mina farhågor har nu blivit sanna. Nu är ju nästa...tänk om vi inte lyckas med detta heller. Försöker febrilt att slå bort den tanken,vill vara positiv,men just nu är det svårt. Att det nu blir en donerade äggcell har jag inget problem med i sig,det kommer ändå vara mitt älskade barn fullt ut,bara vi lyckas.

Jajja nu har jag fått svamla av mig lite <3

Kramar till alla kämpar härinne! <3 <3

Vilken resa Sussna85! Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ÄD. Som du säger, det kommer ändå vara ditt älskade barn <3. Kramar!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020