IVF hösten/vintern 2020
Hejsan alla hårt kämpande power-ladies!!
Jag bara kastar mig in i tråden här och hoppas att det är ok! Jag och min sambo har gjort 2 IVFer nu på IVF Nordic i Malmö, utan resultat. Ägg samt spermier är bra. Jag tror att det halvfäste nu senast (jag hade alla symptom på graviditet) men jag fick troligtvis missfall i torsdags.Trauma i ens hjärna efter två misslyckade försök. Alla runt omkring oss bara får barn hela tiden. Ångest.
Vi (främst jag) pratar nu om att ev göra det utomlands. Man har ju inget att förlora tänker jag?? Sverige är ju så hårt reglerat mm. Vi tänker Riga alternativt Helsingfors, framförallt för att de använder sig av akupunktur samt fäst-medlet "Embryo Glue", som inte används i Sverige. Jag har läst och hört att de har högre statistik bland lite äldre kvinnor (Jag är 41 nu), och man undrar ju om det kan vara därför. Någon som har någon input/ tankar, erfarenheter och funderingar kring detta? Rekommendationer mottages mer än gärna, som ni så många skriver så är ju detta en djungel. Som lite stöd så vill jag även bara tillägga att jag mådde fruktansvärt rent psykiskt, under båda behandlingarna, pga Lutinus. Fick Crinone nu senast som varit något bättre, men man blir ju sänkt alltså, helt klart. Jag gick in i detta utan att veta något om processen egentligen, jag fick ingen direkt info heller om hur man kan/kommer att må och uppleva det....Därför så himla härligt att få ta del av alla era tankar och upplevelser här inne. Jag är alltså inte ensam i allt detta kaos!
Puss och styrkekram till alla kämpande!
Vi går på Aurakliniken i Åbo,men kommer nog att byta nu till Mehiläinen Felicitas i Åbo pga av just de du skriver med "Embryo glue" och mycket annan teknik inte Aurakliniken har.
Så alla klinker i Finland verkar inte använda just Embryo glue och t.ex Assistant hatching.
Och visst är det underbart att få skriva av sig bland andra kämpar i denna resa