• Grustradgarden

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-02-08 19:11:33 följande:

Just de, de sa du en gång kom ja på nu haha. Va spännande. Ja de förstår ja man blir men för dem flesta går de ju faktiskt bra och de kommer de säkert att göra också :) annars skulle dem sagt något på rutinultraljudet om något verkar riktigt tokigt.

Nu väntar vi tills mensen som kommer ca 25 februari så då startar vi och gör sista försöket på sahlgrenska så hoppas verkligen att någon blir bra :)

Hoppas såååå att det går vägen! Har ni någon plan B eller orkar du inte tänka så långt? :)
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2021-02-08 19:11:33 följande:

Just de, de sa du en gång kom ja på nu haha. Va spännande. Ja de förstår ja man blir men för dem flesta går de ju faktiskt bra och de kommer de säkert att göra också :) annars skulle dem sagt något på rutinultraljudet om något verkar riktigt tokigt.

Nu väntar vi tills mensen som kommer ca 25 februari så då startar vi och gör sista försöket på sahlgrenska så hoppas verkligen att någon blir bra :)

Hoppas såååå att det går vägen! Har ni någon plan B eller orkar du inte tänka så långt? :)
    Sussna85 skrev 2021-02-08 19:00:17 följande:

Åh så härligt att höra av dig! Redan v.26 tyckte ja jag läste :D

Det klia så i fingrarna på mig med första barnet,då tog vi reda på vem som låg i magen. Med andra barnet ville jag ha en överraskning:)

Och nu...ja nu vill jag bara att allt ska gå bra med allt,men bara allt fortgår som det ska nu så kanske nyfiken tar överhanden,vem vet ;) Stor kram till dig!

<3 i början gick tiden såååå långsamt, men efter typ v 16 har det bara rullat på.

Vi får verkligen tro att allt går bra nu. Vad är nästa steg i din graviditet? Behöver man tänka på något särskilt är det är ÄD? :)

Haha, man ska aldrig säga aldrig i den här svängen! Kram tillbaka. :)
  • Grustradgarden
    GlitterLina skrev 2021-02-08 19:44:18 följande:

Hej igen förlåt om ni kommer bli spammade med foton den senaste tiden. Kommer nog bli så med allra sista som jag ruvar.

Jag tog ett nytt test förut vid 18 tiden & då hade jag druckit en del 2 timmar innan så urinen va lite utspädd. Men det kom ändå upp ett svaagt streck ser ni oxå? Även om det e svårt att få mes på bild

Jag tycker mig absolut se ett streck! Hoppas! :)
  • Grustradgarden
    GlitterLina skrev 2021-02-09 06:31:44 följande:

Ruvardag 7 idag

Det svaga igår blev detta idag :)

Härligt! Grattis!
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-09 11:55:09 följande:

Precis, jag är på ÄL+16 idag och jag har RFSU testa ofta-stickor. Hade jag inte fått utslag på det digitala så skulle jag nog inte tro att det blev ett plus, så svaga är strecken.. nästan så att man behöver lysa bakom dom för att se.

Jag ska försöka stålsätta mig och inte testa mer förrän på söndag nu. Vad blir nästa steg för dig nu, väntar du in nästa mens? Kram

Jag fick väldigt svaga streck med RFSU även när jag var en bra bit över bim. Det testet jag ?litade? på var clearblue early (med ett streck, det som glitterlina testat med ovan). Hoppas att du kan försöka slappna av, även om jag vet att det nästan är omöjligt. Virka, eller något annat som tar ens fokus, är inte dumt! :)
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2021-02-09 16:47:49 följande:

Det jag har fasat för och drömt mardrömmar om har hänt. Började blöda idag när jag skulle sluta jobbet. Har gått med en molande värk några dagar,,,Ringde sjukhusets gynavdelning i panik och de var så snälla och tog in mig på en gång.

Det fanns otroligt nog ett litet pyre därinne med ett tickande hjärta, så stort som de ska vara för min vecka.

Men,det finns ju oftast ett men... Jag har så ont och jag blöder ännu...detta kommer att sluta i missfall och jag är så jäkla trött att mina farhågor verkar besannas Jag tror inte på en solskenshistoria för oss...fan säger jag.

Jag är inte religiös på något vis, men nu ska jag be till högre makter för din skull! KRAM
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2021-02-11 12:03:01 följande:

Vår lilla bäbis lever, sån lycka! Fick se ett litet hjärta slå idag <3

Enligt klinikens läkare ska jag vara i 6+1 men läkaren idag mätte till 5+4. Men den diffen i dagar hoppas jag inte ska spela nån roll :) Hon sa att det kan vara svårt att mäta korrekt när den lill* ännu är så liten oxå så.

Åååå så fint att höra! Tänkt på dig idag!
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-12 13:06:00 följande:

Hua, nu är paniken tillbaka igen. Jag har inte vågat tro på och varit glad för pluset från i lördags eftersom jag inte känner något. Idag börjar jag få färgade, ljusrosa/bruna lutinusflytningar. Vill bara bryta ihop av oro. Hade tänkt vänta med att testa tills på söndag men nu vet jag inte om jag orkar vänta :(

Jag hade också sådana flytningar runt testdag och även en tid efteråt. Det oroade mig som tusan! För mig gick det bra - hoppas att det gör det för dig också. :)
  • Grustradgarden
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Stackare! du har mycket uppförsbacke. Har du några försök kvar?
  • Grustradgarden
    Always choklad skrev 2021-04-21 12:47:57 följande:

Hej

Just fått mitt besked. Inga till frysen men varför 1a gången blev det en och nu sist 3. Nu ingen?

Förstår inte riktigt varför..

Såg säkert 10 eller 15 barnvagnar nu när jag var på promenad i sakta mak 1h. De har en tendens att dyka upp överallt när man inte vill och mammagrupper och pappagrupper som verkar ha det så trevligt så. Låter bitter men man blir lite så.

Håller tummarna för det som trycker i magen nu som fan. Måste bli lugn inte stressa upp mig inte bra..

Väntar på att de ska ringa nu kanske jag får nån förklaring i alla fall..

Vill bara säga att jag verkligen förstår hur du känner. <3 hoppas verkligen på det i magen!
  • Grustradgarden
    Always choklad skrev 2021-04-26 17:29:26 följande:

Hjälp kom lite ljusrosa flytning nu..hoppas ej kört..suck..

Det hade jag också (när det tog sig). Fick väldigt sköra slemhinnor av lutinus, så det behöver inte betyda något negativt. :)
  • Grustradgarden

Hej! Jag ville bara skicka en hälsning till alla och hoppas att det går bra för er. Vår son fyller snart 1 år och han har berikat mitt liv något så ofantligt, såklart. <3 vi skickar pepp! Kram 

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020