• Thessan81

IVF hösten/vintern 2020

Javelina skrev 2020-09-26 13:45:43 följande:

Jag blödde tidigt i min graviditet, åkte till gyn men det var för tidigt för att ens se hjärtslag. Fick vänta ett par veckor till och då så det fint ut. Det är såå vanligt med blödningar i början.

Så skönt att andra med varit med om samma. Då väntar jag och håller tummarna
  • Thessan81

Jag blödde tidigt i min graviditet, åkte till gyn men det var för tidigt för att ens se hjärtslag. Fick vänta ett par veckor till och då så det fint ut. Det är såå vanligt med blödningar i början.

Så skönt att andra med varit med om samma. Då väntar jag och håller tummarna

Hade du molande värk med?
  • Thessan81
    Javelina skrev 2020-09-26 17:23:36 följande:

Har sagt i alla år att jag inte hade några gravsymptom alls men när jag nu gick tillbaka och kollade gamla anteckningar så hade jag som mensvärk runt bim och dagarna efter det. Var först hundra på att jag inte var gravid och sedan hundra på att det var missfall men gud vad skönt att ha så fel. :)

Så Nice hoppas de e bra här med och att de bara är en vanlig blödning. Ja detta e runt min bim nu
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-28 15:07:39 följande:

Hur går det? Jag blödde lite idag också, var inte så mycket så jag hoppas på det bästa då jag vet att jag lätt blöder men blev såklart jätteorolig nu. Fick bara till mig att avvakta och ta nytt gravtest i slutet av veckan av kliniken. Tortyr att gå runt och inte veta!

Hej jo min blödning slutade igår och skulle ta ett nytt test på fredag men känns som där inte finns något fast livio Fertilitetscentrum utgår från att jag fortfarande är gravid. Men bättre att tänka att de inte finns något för då blir man inte jätte besviken om där inte finns något kvar.
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-28 15:07:39 följande:

Hur går det? Jag blödde lite idag också, var inte så mycket så jag hoppas på det bästa då jag vet att jag lätt blöder men blev såklart jätteorolig nu. Fick bara till mig att avvakta och ta nytt gravtest i slutet av veckan av kliniken. Tortyr att gå runt och inte veta!

Ja orolig blir man men hoppas du har kvar bönan där inne
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-29 14:02:53 följande:

Jag förstår. Jag tycker att mina symtom har försvunnit så trots bara lite blod börjar jag tro att det inte gick vägen. Har bokat ett privat tidigt ultraljud till nästa vecka nu om livio inte är villiga att göra det. Står inte ut med att inte veta.

Kan man boka det själv? Afan hur gör man då? Ja mina symtom har med försvunnit. Men fortfarande svullen i underlivet. Sen läste jag att vid missfall blöder man upp till flera veckor men minst 1 vecka
  • Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-29 16:37:21 följande:

Jag googlade på ultraljudskliniker. De flesta gjorde inte förrän sju eller åtta fullgångna veckor men så hittade jag en som utför from v 6+0 som jag bokade på deras hemsida. Kostar 800 kr.

Afan ska med göra de ????
  • Thessan81
    thirez skrev 2020-09-29 18:53:59 följande:

Hej,

Hoppar in här!

Har en dotter född i december -18 på första ivf-försöket.

Idag var tanken att vi skulle göra syskonförsök.

Vi hade 5st blastocyster i frysen på Linnekliniken (1st 5 dagars och resten 6dagars). När vi kom fram idag fick vi veta att inget av dom klarat upptiningen. Så det var bara vända och åka 2h hem igen. Blev sååå chockad och ledsen. Men börjar samla mig nu och tänka på att göra om hela processen igen. Hoppas jag får hålla er sällskap!

Hej och välkommen. Oj va trist att inget klarade sig. På att igen bara. Vi har försökt i 3 år sen fick vi hjälp. 2 insättningen första misslyckades och nu e vi gravida dock fick jag en blödning i helgen och ska kollas på fredag och hoppas allt är bra och att bönan finns där inne. Roligt att du hoppade in här
  • Thessan81

Gick tyvärr inte hela vägen denna gång. Men bara att försöka bli gravida på nytt igen ??

• Thessan81
    Hunny B skrev 2020-09-30 08:07:21 följande:

Nej vad tråkigt! Får jag fråga om du fick komma in på ultraljud eller hur du annars vet?

Det va en kemisk graviditet det fastnade men inte tillräckligt för att stanna och då prudocerar man tydligen Hcg-nivåerna. Ja jag va inne inatt då jag hade riktigt ont i magen. Så inget missfall iallafall så nu ska vi börja om med äggplock och sprutor. Så nu går vi in på omgång 2 :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020