• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Onemore2018 skrev 2020-09-24 16:28:51 följande:
    Mötet gick så himla bra, ca 2 timmar var vi där. Jag väntar mens när som helst men vi fick tid först i november för äggplock. Det är verkligen nu det här händer. Jag var så trött efter mötet, var spänd hela morgonen. DOCK.... läkaren berättade att jag är i hög risk för överstimulering då jag redan har många ägg ???????????? jag vill inte!!!
    Var bor ni och vilken klinik går ni till?Glad
    Bra med ett positivt första möte! Om du just ska ha mens, hur såg de då många ägg? Eller vet de att du har så sen förut? PCO?
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-24 20:29:49 följande:

Men åh vad härligt att ni får komma dit!!! Hoppas ni får sätta in två så ökar ju chansen något! :) Stort lycka till!!!

Tack! :) Vi är nu här i Åbo och försöker fördriva tiden till kl 11.30. Börjar kunna den här staden nu utan och innan.
  • Sussna85

Ett litet embryo vilar nu i livmodern,hoppas så att de är ett livskraftigt litet ägg trots sin skada...<3

De andra 6 hade tyvärr slutat dela sig.
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-25 18:26:29 följande:
    Var bara tvungen att kika in och se hur det gått för dig idag. Grattis till ruvning :) Måste kännas underbart att ha kommit så långt nu mot alla odds. Vad har du för testdag?
    Tack vad gulligt av dig :) Ja det  kändes så underbart att få stiga in i rummet och de sa direkt att de ägget vi hoppades på igår har delat sig som det ska så nu är det bara att hopp åpp i stolen!
    Testdag den 7.10,men det kommer inte att hålla Tungan ute

Jag fråga om chansen av att det skulle fästa med sin fragmentering,de sa helt ärligt att chansen är mindre, men att de inte skulle göra insättning om det inte fanns hopp. Så jag klamrar mig fast i det.
  • Sussna85

Måste fråga, hur har ni känt direkt efter insättning?

Jag hade så ont hela dagen igår,en krampande,molande mensvärk. Kom en stund efter vi hade lämnat kliniken.

Skulle gå hela dagen i Åbo innan båten gick på kvällen,och nojja så att jag skulle "skada" eventuell implantation.
    Idag känns det oxå, inte lika intensivt bara.

• Sussna85
    Thessan81 skrev 2020-09-26 11:13:30 följande:
    Vad bra som jag har då. Lite mörkt lite ljust inga klumpar. Och lite molande värk. Hoppas på de bästa
    Håller tummarna att allt är ok trots blödningHjärta
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-26 10:20:00 följande:
    Känt så både när det gått vägen, och när det inte gjort det. Har svårt att se att promenad skulle skada implantation. Jag har aldrig hört om det från min ivf-klinik i alla fall. Hoppas det är positivt att det krampar och molar.
    Ok,skönt att höra att nån till har haft det så.
    Om man inte har haft nojjor förut får man det i en ivf resa iaf,haha.
    Blev t.om nojjig över att jag gick och kissade direkt efter ET,tänk om det lilla embryot for med ut...Drömmer

Det är värre nu denna 3:dje gången, förra gången var jag lugnare,men vid varje misslyckat försök så tycker jag hjärnspökena blir större...

Ja jag kan tänka mig att du förstår känslan av misslyckade försökGråter Kramar till dig att denna gång oxå sluta med blödning. Det är oerhört tufft att gå igenom och misslyckas gång på gång.
  • Sussna85
    Tino skrev 2020-09-26 13:53:57 följande:
    Tack så mycket! Man blir mer och mer uppgiven av varje misslyckat försök. Blir skönt med en paus.

Jag förstår nojjor. Men tror generellt molande och lite krampande är ett bra tecken. :) embryot ramlar inte ut när man ställer sig upp, lovar!
    Ja hoppas på det, det skaver på nått vis i livmodern idag, och sticks. Ja haha, nä... och tur det!

Jag var så säker nu innan denna ET att vi går över till donation nästa gång. När vi bara får högt fragmenterade ägg...orkar inte gå igenom det igen,men nu vacklar jag i beslutet. Kanske vi ska försöka byta klinik,eller att jag får pröva Prednisolon(kortison) om detta försök misslyckas. mina förhoppningar är inte höga att det kommer att gå vägen.
    Läst att Prednisolon har minskat fragmenteringen hos många, inte vetenskapligt bevisat dock,så tror inte det är så lätt att få utskrivet i Finland

Men med 3 ivf på 4 månader så känns det nog i kroppen.Jag är trött,kroppen kanske skulle behöva en paus medans hjärnan skriker kör på bara!
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-26 17:39:31 följande:
    Låter klokt att prova det som finns innan ni går över till äd men förhoppningsvis behövs det inte alls, du är ju ruvare nu! :)

Det är ju ingen superkonstig medicin så nog kan kliniken gå med på att skriva ut det.

Det svänger rejält här med, har beslutat att först använda oss av letrozol fram till jul, har ju recept kvar och jag fick ju faktiskt äl av dem, har pco och i princip aldrig egen äl. Efter jul kontaktar vi en annan klinik och gör ett nytt ivf-försök. Så nu har jag beställt ett gäng äl-tester och allt. Känns bra att släppa ivfen ett tag och ladda om, blir så ödesmättat och absorberande. Hela tillvaron påverkas och allt runtomkring hamnar i skymundan.

Någon som rekommenderar Linné-klinken?
    Jo, jag är ju det,en ruvare igen! Och men tanke på oddsen att det skulle bli nått ägg till att ruva var så liten...men ändå blev det en kämpe. Så får jag väl försöka vara lite optimistisk kring ruvningen med :)

Jo, jag ska ta isf ta upp detta med kortison med kliniken, vilken vi nu väljer att fortsätta försöken med isf.

Ok, så chansen till att ni kan lyckas naturligt finns där med lite hjälp av letrozolGlad
    Vilken klinik har ni nu gått?
    Vi hade tänkt fara till Linne kliniken först, har läst att de ska vara bra och en ledande klinik inom ivf. Nära och bra skulle det ha varit oxå.
    Meeeen sen kom Coronan och satte dom planerna på is...
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-09-26 17:16:11 följande:

Är det sant att man blir fastspänd i benen i gynstolen under äggplocket?

Oj,låter hemsk om man skulle bli det,nej inte på den klinik vi går till heller. Där är man nog som tur är lös :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020