• Grustradgarden

IVF hösten/vintern 2020

Clemmentina skrev 2020-11-16 04:17:16 följande:

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Grattis! Så himla kul!

Jag råder dig att inte ta fler digitala tester. Det oroade mig såååå mycket under en månad innan jag fick komma på tidigt vul. Mitt visade också fel, men när jag var på vul stämde fostret med tiden. :)
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-12-11 10:45:05 följande:

Åh herregud,samtalet jag trodde skulle ta tid kom idag! Vi har en donator! 170 cm,blåa ögon och ljusbrunt hår. En bra matchning med mig. Om vi väljer att gå vidare nu med detta första alternativ(kommer ju flera med tiden) så får vi börja i januari, vecka 2,med behandling. Men sambon och jag är överens,vi tutar väl och kör :D

Fantastiskt! :) lycka till!
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-12-11 17:22:35 följande:

Hur går det för er två med era små därinne? <3

Det tickar på. längtar till 28/12, när vi (eller jag) ska på RUL. Har känt små rörelser nu i v 18. Har börjat oroa mig lite kring förlossning, så jag ska försöka läsa lite böcker i ämnet.

När får ni sätta igång med donator?
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-12-12 16:53:56 följande:

Så roligt att läsa att det går bra :) vet ni vad det är för en liten där inne :)

Tack :) nej, vi har inte kollat och som det känns nu kommer vi inte göra det heller, men man vet ju aldrig. Haha. Man är ju väldigt nyfiken.. men för en luttrad och länge barnlös spelar det ju verkligen ingen roll.. <3
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-12-22 08:29:42 följande:

Jag vill önska alla härliga och fina människor härinne en riktigt God Jul,hoppas den blir en fridfull en var ni än är i er ivf resa <3

Här är jag lite förbryllad över två grav test jag har tagit för jag skulle börja med en antibiotika kur och ville vara på den säkra sidan,och nu visas ett svagt svagt streck på båda,men det kommer efter tiden har gått ut,så egentligen ska jag inte bry mig om resultatet. Men jag har aldrig fått streck i efterhand på nått test...Bim idag och ingen mens. Imorgon på den förväntade andra blödningsdagen var det meningen att jag skulle ha börjat med Zumenon(östradiol) inför vårt ÄD juh! :)

God jul och HOPPAS så att pluset blir starkare. :)
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2021-01-19 13:42:40 följande:

Idag har tårarna runnit hela dagen,vi har samma problem denna gång. Läkaren maila imorse och inget av de 6 embryona som odlades över helgen klarade sig,det blev hög fragmenteringsgrad på alla igen. Alltså va? På riktigt,vi tog beslutet med ÄD för att detta inte skulle hända.

Vi har gjort en dyr DNA fragmentering på sambons spermier för att se att det skulle gå att använda hans egna,och de var ett fint DNA resultat för hans del.

Detta resultat kom som en kall dusch,vad gör vi nu...

Och mina förhoppningar om det lilla fröet i magen och våra 3 snöflingor är i botten,de har antagligen oxå fragmentering i sig. Jag blir så ledsen på detta.

Så ledsamt! Känner så med er. Kan det bara ha varit otur med hans spermier den här gången? Hoppas att de kan ta reda på vad som gått snett.. kram
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-07 10:31:26 följande:

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Så fantastiskt roligt! Grattis! Jag gick på vul i v 8 på Sahlgrenska.

Säger som ovan: testa INTE stegringen på cb digital. Är du gravid, så är du. Herregud, så dåligt jag mådde över att aldrig(!) få 3+. Jag väntade på missfall, men är nu i v 26.
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2021-02-07 20:36:21 följande:

Ååh vad tiden fort går redan i v26 :) vi plussade ju i samma veva. Så roligt att läsa att de går bra :) vet du vad de blir för en liten :)

Just det! :) Är inne här ibland och följer med. Vi vet inte kön eftersom vi ville att det skulle bli en överraskning, men oj vad sugen man är på att ta reda på det ändå! Det som oroar mig nu är olika typer av fel på barnet eftersom att jag inte vågade göra kub/nipt pga den långa, brokiga vägen hit... Fast å andra sidan ser man ju så ofantligt få sjukdomar via de testen och jag är övertygad om att jag kommer älska barnet oavsett om något skulle gå fel.

Hur går allt för dig? Kram
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-07 17:23:00 följande:

Åå, tack!! Och tack för era tips om de digitala stickorna, jag har förstått att de kan se knasiga utfall som bara innebär onödig panik. Vad kul att du redan har kommit till v26. Hur mår du?

Ja, herregud så orolig jag var. Ringde runt för att försöka få tag i hcg-blodprov men INGA gjorde det!?

Jag mår allt fint, men det känns för bra för att vara sant liksom... Jag är hela tiden orolig att det här ska ryckas ifrån en. Bara för att man bli gravid försvinner inte den ofrivilliga barnlöshet man lidit av.

Njut nu av tiden!
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-07 17:23:00 följande:

Åå, tack!! Och tack för era tips om de digitala stickorna, jag har förstått att de kan se knasiga utfall som bara innebär onödig panik. Vad kul att du redan har kommit till v26. Hur mår du?

Ja, herregud så orolig jag var. Ringde runt för att försöka få tag i hcg-blodprov men INGA gjorde det!?

Jag mår allt fint, men det känns för bra för att vara sant liksom... Jag är hela tiden orolig att det här ska ryckas ifrån en. Bara för att man bli gravid försvinner inte den ofrivilliga barnlöshet man lidit av.

Njut nu av tiden!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020