Javelina skrev 2020-09-24 12:54:11 följande:
Det är verkligen en fin tanke av dig att överväga äd för din mans skull. Den stora frågan är kanske om han ens tycker det är så viktigt i slutändan att se sig själv i sitt barn. Det gör man ju oavsett eftersom barnen härmar det vi gör. För en del är den genetiska faktorn jätteviktig och för andra spelar den ingen roll i slutändan, man älskar ju barnet lika mycket oavsett.
Här har äntligen tårarna flödat, välbehövligt. Pratade med mannen igår och krossade även hans förhoppningar. Vad gör vi nu liksom och varför har vi väntat så länge. Vi har väntat på "det perfekta läget" som så klart aldrig kommer, nu blev det ju bråttom så vi skulle hinna med att få tillbaka äggen. Har nog också varit naiva då det var två toppblastocyster som befruktades för över 8 år sedan.. "Nåt av dem borde ju klara det"...
Och nu är man plötsligt gammal, blir 39 och med 39-åriga ägg så sjunker chansen att lyckas avsevärt, en stor skillnad motför att vara 30. Mannen vill inte ge upp än och inte jag heller, så vi måste bestämma oss snabbt hur vi ska göra.
Håller tummarna så hårt att ni får goda nyheter från kliniken idag!!!!!!!!!
Väldigt klokt skrivet, så är det. Om barnet nu liknar genetiskt eller ej så är det ju ändå hans/vårt barn som man älskar precis lika mycket.
Jo det är så viktigt att få brista ibland, oftast finner man styrkan att forsätta sedan. Tiden går oerhört snabbt och bara en blinkning så har ett år gått, skrämmande.
Vad ni än bestämmer om detta försök inte går vägen så hoppas jag ni finner en frid i erat beslut
Biologen ringde imorse, 7 ägg hade forsatt dela sig, men det var bara 1 som hade delat sig optimalt.
Fortfarande fragmentering i grad 4 på alla,men de vill pröva sätta in den lilla som nu utmärker sig lite bättre. Om mot allförmodan 1 ägg till skulle ha fått upp farten i delningen tills imorgon kommer de sätta in två. Det var min önskan att de skulle göra det om nu 2 ägg såg tillräckligt bra ut.
Så nu far vi inatt igen, förhoppniungsvis kommer det iallafall finnas 1 ägg för oss imorgon att sätta in. Jag är så nervös och vill inte hoppas det minsta på nått.