• Grustradgarden

IVF hösten/vintern 2020

Enkeli skrev 2020-10-22 06:01:36 följande:

Godmorgon! Ruvardag 8(med blasto) och denna present idag! Har mått lite illa och varit varm/kall, svullen mage, ingen PMS osv. Så detta var anledningen :) helt otroligt, första IVF! Nu hoppas vi den vill stanna med oss <3

Grattis! De flesta graviditeter fortlöper som de ska. Man får försöka tänka så. :)

Vad har ni för orsak till er ofrivilliga barnlöshet?
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-10-28 17:42:40 följande:

Tack, vad gulliga ni är som frågar. Det såg bra ut. Äggplock är inbokat till fredag och jag ska ta Ovitrelle ikväll. Börjar bli nervöst nu!

Lycka till! Härligt att ha det gjort inför helgen.
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-10-28 19:29:42 följande:

Ja precis, så skönt! Hur går det för dig?

Det går framåt, men är fortfarande himla orolig. Tror faktiskt att vi ivf:are inte är nöjda förrän bebisen flyttat hem! Vi har ju fått utstå många fler motgångar än andra.

Jag är nu i v 11+2 och har nästan inga symptom, bortsett från att jag kan trycka ut mjölk ur brösten! Haha.

Mår du bra den här stimuleringen? :)
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-10-29 18:39:54 följande:

Åh redan vecka 12! Tiden går fort. Skönt att du mår bra men jag förstår din oro. <3 Kommer ni göra kub?

Jag mår bra men börjar känna av magen rejält nu. Är också orolig för att inte få ut så många ägg.

Vi kommer endast göra de 2 ul som västra götalandsregionen erbjuder. Jag är under 35 och får därför inte göra kub. Vi har valt att inte göra någon annan diagnostik alls, varför vet jag inte... Det känns bara som att jag skulle bli ännu mer orolig om vi hade fått dåliga siffror, tyvärr. Vi får hoppas att vi inte ångrar oss, haha. Vill heller inte veta kön. :)

Förstår det! Det kommer säkert gå jättebra! :) jag fick också nästan som sträckningar i äggstockarna och det satt i ganska länge sista gången. Kommer ni köra vanlig ivf? :)
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-10-29 19:32:35 följande:

Åh snart förbi den mer kritiska perioden,så skönt,men som du säger oron går inte hem för det....har du gjort nått UL hittills säkert?

Ja, det känns skönt. Idag ska vi berätta för mina föräldrar om graviditeten och det känns pinsamt! Fattar inte hur jag kan tycka det men jag vill egentligen hålla det för mig själv ända fram till bf.. konstig känsla! :S

Ja, vi gjorde ett i 8+2 på Sahlgrenska och då var fostret 16 mm långt och hjärtat slog, alldeles normalt. Har varit på två möten hos bm, men där konstaterar de inte att graviditeten fortskrider normalt tyvärr. Nästa ul blir i 14+0, alltså 2,5 vecka kvar. Hoppas att det ser bra ut även då.

Hur går det för dig? :)
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-10-30 14:36:54 följande:

Det låter ändå vettigt! Ni ska göra så som känns bäst för er. Är nästa ultraljud rutinultraljudet?

Plocket gick bra, 6 ägg blev det idag. Tycker det kändes lite mindre än sist men vi får se hur det känns när all medicin går ur kroppen. De kommer köra icsi så nu hoppas jag på att det blir flera befruktade ägg. Återföringen är planerad till på söndag om allt går bra! Och blir det fem eller fler befruktade så blir det på onsdag.

Så skönt! Hoppas att det förblev så! :)

Jag tror absolut att du får hög befruktningsgrad med icsi! Så spännande! Då får du uppdatera oss. Önskar dig all lycka till! :)
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2020-10-30 18:57:21 följande:

Vad går inte normalt? Något med fostervattenmängden eller?

Hoppas allt är bra!!

Jag uttryckte mig nog lite klantigt! De kontrollerar inte graviditet alls med varken ul eller blodprover. man får helt enkelt lita på att allt är bra så länge man inte har ont eller blöder. känns som att så många andra får tex lyssna till hjärtljud för att stilla sin oro... jag får veta först 17/11 hur det ser ut. Har inte särskilt många symptom längre, bortsett från att jag kan klämma ut mjölk(?) ur brösten.
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-10-30 20:01:54 följande:

Hoppas det gick bra för dig att släppa den roliga nyheten för dina föräldrar!

Åh, det är så härligt att få se det lilla hjärtat därinne, och sen få höra det snabba trummandet.

Väntar och väntar på mensen ska behaga komma så jag får börja spruta med ett helt ny behandlingsplan,lite spännande att få pröva lite nya preparat

Tack! man blir ju nästan religiös när man förstår att det fungerat.

det gick superbra! Mamma fyllde år och det var såklart den bästa presenten. :)

Ååh, så spännande! Hoppas att detta funkar fint. Har du mått dåligt av tidigare mediciner?
  • Grustradgarden
    Always choklad skrev 2020-10-31 23:37:22 följande:

Hej tack alla som tar sig tid å svara. Hela kvällen har jag varit med min syster och hennes man och hela fam. Nu har även min Sambo fått veta. Känner mig glad och förväntansfull. Då klämmer han otänksamt ut i bilen på väg hem lite lullig jaha då är det bara du eller vi kvar. Trodde jag skulle sparka ut honom ur bilen. Karlar inte läge liksom..

Oj.. så tråkigt att han inte kan vara lite försiktig med dig och den sorg du bär på. <3
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-11-06 16:29:02 följande:

Så tråkiga nyheter idag! Fick hem brev om att inga embryon kunde frysas. Där sjönk hoppet om det jag ruvar på med. Vad gick fel nu? Var det dumt med mikroinjektion eller är det slumpen? Sist fick vi ju två fina blastocyster till frysen...

Så tråkigt! :( förstår att du vill veta vad som kan påverkat. Jag har ju absolut inga belägg för det, men jag tror tyvärr på slumpen. Det är ju, hemskt nog, värre än om det fanns en förklaring.

Jag tror på det du ruvar på! Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020