Odengatan10 skrev 2020-09-07 15:04:21 följande:
Ja, märkligt. Ingen aning men ska fråga kliniken, kanske beror på min ålder (42år). Kan ju även bero på MA. Jag hade ett missfall innan jag fick min son som idag är sju, detta var utan ivf men tänker att det är mitt andra missfall så därav Lutinus. många "killgissningar" nu :) Jag har faktiskt ingen aning! Slår mig nu att jag inte ställt så mång frågor till kliniken, men det är ju svårt när man är helt grön och inte vet vad man ska fråga. Jag har liksom bara åkt med...
Vi hade isättning samma dag men jag har testdag en dag tidigare än dig 13/9, kanske bara olika tänk för olika kliniker. Får se om den 13 blir mitt turnummer efter detta... Kör Carl von Linné i Uppsala. Jag ska också ha mens fre el lör.
Märkligt hur man värderar och väger varenda ord. Säkerligen två blastosyster av toppkvalité vi fått :) Dom har ju ändå klarat både frys/upptining.
Lite nyfiken på det här med "assisterad hatching(kläckning)" ska tydligen öka chansen att blastocyst fäster men inget min klinik sagt ngt om.
Är det ett bra embryo så blir det väl en bebis, men är ju just denna ovisshet som är så otroligt frustrerande att leva med. Så mycket svårare än jag någonsin kunnat föreställa mig
Haha, blir lätt många killgissningar men jag tror inte det är dumt med extra progesteron. Det sa till och med barnmorskan jag pratade med här men sen sa läkaren en annan sak. Jag får liksom hjärnsläpp när jag är på kliniken och glömmer allt och lite till. Men ibland är det väl bättre att inte veta.
Det där med testdatum varierar verkligen och 11 respektive 12 dagar är tidigare än en del andra ställen. Men jag tänker att vi båda bör få positivt i helgen om vi är gravida.
Håller med, ovissheten är jobbig! Men dagarna går som tur är ganska fort och kanske ännu snabbare för dig som har en son!?
Min klinik jag inte heller nämnt hatching men det låter ju onekligen intressant om det inte går vägen nu med våra toppblastocyster. ;)