• Sussna85

IVF hösten/vintern 2020

Filly skrev 2020-11-25 15:07:14 följande:

Jag förstår, och ni verkar ju har tänkt igenom innebörden med ÄD och lagt upp en bra plan:)

Nej, det kanske inte spelar någon större roll med utseende. I dagsläge känns det nästan bara man önskar att få bli skänkt med en fin gåva - ett underbar barn som är frisk och full av liv.

Det kommer gå bra ska ni se<3

Tack fina för orden <3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-11-27 00:22:07 följande:

Halloj alla! Massa nya här som jag inte hunnit säga hej till. Vi är snart på g att börja med ivf nr 2 men mensen vill inte komma igång. Jag är inte gravid.. utan på ngt sätt så har mensen bara försenats.. så oerhört frustrerande! Längtar och samtidigt räds att sätta igång :)

Cykeln kan ju bli lite hoppig av ivf behandlingarna,men det är sååå drygt att vänta när man bara vill att den ska dyka upp...hoppas den kommer igång i dagarna och ni får köra igång! Det brukar vara med skrämd förtjusning man börjar en ny runda. Kram! <3
  • Sussna85
    Onemore2018 skrev 2020-11-30 06:34:40 följande:

Officiell test dag i morgon enligt sjukhuset men gjorde nu på morgonen. Helt plötsligt visar testet positivt och jag är så arg! Arg för att det äntligen visar positivt men att jag har suttit i helgen med världens mensvärk och fått ut klumpar och blöder som en gris. Det är ju liksom missfall jag fått, bara inte sjukhuset säger åt mig att jag ändå måste vänta till vecka 7 på vul för att testet var positivt för det är ju som sagt kört :(

Nej men vad ledsamt,förstår din ilska och sorg <3 Men eftersom det var så himla tidigt så borde det bara vara att låta allt blöda ut,inte borde de hävda att du ska vänta till vecka 7 för att få gå vidare <3
  • Sussna85

Inatt for vi till Finland,och halleluja det blåste inte så inget panikköp av flygbiljetter blev det denna gång,haha.

Har just avslutat mötet här med läkaren i Åbo. Nu är allt pratat och genomgått,nu är det bara att vänta på en donator,de kommer att börja "trilla in" i början på nästa år,jan-feb. Min sambo har oxå fått gjort DNA fragmentering på sina simmare,får se vad de resultatet blir.

Jag har hunnit tänka mycket denna natt...jag insåg att alla mina farhågor har hittills besannas,jag ber till högre makter att det inte är ett dåligt tecken.

När vi började vår ivf då i maj detta år så tänkte jag,tusan om vi inte lyckas på 3 försök,nähäpp de gjorde vi inte. Sen var nästa tanke,tänk om vi fortfarande håller på med detta när December kommer,och ja här står vi nu. Och min sista tanke var,tänk om vi nu måste ta till en donation,och vad hände lixom...så alla mina farhågor har nu blivit sanna. Nu är ju nästa...tänk om vi inte lyckas med detta heller. Försöker febrilt att slå bort den tanken,vill vara positiv,men just nu är det svårt. Att det nu blir en donerade äggcell har jag inget problem med i sig,det kommer ändå vara mitt älskade barn fullt ut,bara vi lyckas.

Jajja nu har jag fått svamla av mig lite <3

Kramar till alla kämpar härinne! <3 <3

• Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-01 10:44:07 följande:

Vilken resa Sussna85! Jag hoppas verkligen att ni lyckas med ÄD. Som du säger, det kommer ändå vara ditt älskade barn <3. Kramar!

Tack fina du <3 Ja faktiskt,vi har hunnit med endel på slage kort tid,haha. Men jag är oerhört tacksam till de kvinnor som gör detta möjligt för oss,som bara av godhet och välvilja till en annan människa frivilligt går igenom processen med sprutor och äggplock för att sen ge denna lilla äggcell vidare. Så jäkla coolt och mäktigt. Hur gick det för dig med allt? Du vänta på Äl och insättning?<3
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-01 15:46:19 följande:

Jag vet, det är så vackert och osjälviskt att gå igenom allt detta för att hjälp någon annan. Blir tårögd när jag tänker på det.

Jag ruvar på en blastocyst, RD4. Känner mig lugnare denna gång (och framförallt mår min kropp bättre än direkt efter äggplock) men jag slängs ändå mellan hopp och förtvivlan ca 20ggr per dag. Det finns verkligen inget annat jag hellre vill ha än att få bli mamma en dag.

Åh så roligt att höra! Skönt ändå att känna ett lite lugn <3 jag hoppas att du kommer att få bli mamma med denna lilla blastis,håller mina tummar hårt för det! <3
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-12-01 15:46:19 följande:

Jag vet, det är så vackert och osjälviskt att gå igenom allt detta för att hjälp någon annan. Blir tårögd när jag tänker på det.

Jag ruvar på en blastocyst, RD4. Känner mig lugnare denna gång (och framförallt mår min kropp bättre än direkt efter äggplock) men jag slängs ändå mellan hopp och förtvivlan ca 20ggr per dag. Det finns verkligen inget annat jag hellre vill ha än att få bli mamma en dag.

Åh så roligt att höra! Skönt ändå att känna ett lite lugn <3 jag hoppas att du kommer att få bli mamma med denna lilla blastis,håller mina tummar hårt för det! <3
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-02 14:47:09 följande:

Dåså, sista och enda frysta ägget (6dagars) fick vi insatt idag. Känns vemodigt att lämna reproduktionensmottagningen efter att varit där i 1år, nu var det sista gången..

Jag kan undra när ägget fäster sig. Hoppas och ber till allt och allting att detta måtte vara våran tur.

Åh<3 Håller tummar och tår hårt för er! Att de lilla ägget boar in sig ordentligt där nu <3 Men är det privat ni måste gå vidare sen isf?
    Filly skrev 2020-12-02 17:46:11 följande:

Detta gör mig så rörd. Du/ni är sån/såna kämpe! Det är oerhört många tankar som for igenom huvudet, men jag beundrar ert mod. Kram på dig

Tack fina du <3 Vi kämpar alla så hårt på olika vis härinne. Beundrar alla<3

Ja. Många tankar snurrar dagligen,känns konstigt att inte ha en behandling på kommande faktiskt. Jag har ju vant mig med att varannan månad ta dessa sprutor och fara på alla ultraljud etc,nästa farhåga är igen denna coronan som ökar stadigt i Finland.. hoppas de inte kommer att stänga ner kliniken pga av det in på nya året.
  • Sussna85
    Filly skrev 2020-12-03 10:55:36 följande:

Jag hoppas det med, jag hoppas lilla ägget kommer ur sitt skal och borrar in sig ordentligt (gärna i 9månader). Men jag är så rädd denna gång, jag har tidigare inte funderat så mycket de andra gångerna och bara tagit det med ro. Kanske är det för att det är sista gången. Så började jag bli helt orolig över att doktorn inte gjorde ultraljud efter återföringen. Jag fick inte se mätningen av slemhinnan innan återföringen.. Ja men du vet, såna rutiner som man har varit van vid de andra gångerna.

Ja precis, det blir privat sen i så fall. Vi har tagit kontakt med de privata och förberett oss för ett första möte.

Förståeligt att det känns konstigt när ens "rutiner" går lite på paus. Det kanske är bra tillfälle för dig att bara låta kroppen vara, njuta och återhämta dig lite av nästkommande tiden med julen och ledighet. Bara få vara<3

Det är alltid osäker med viruset, men sedan tror jag att de vill fortfarande att verksamheten ska vara igång. Fundera inte så mycket på det, det är någonting som du egentligen inte kan påverka. Så hoppas jag verkligen från det innersta att ni snart får goda besked om ÄD<3

Vet precis hur det är,men jag tror de gör det(mäter slemhinnan) i samband med ET utan att säga nått. Jag var oxå orolig vid den sista insättningen,varför de inte hade hade gjort nån mätning,vad jag märkte,sen tog jag ut mina journaler och där stod slemhinnan tjocklek iallafall. Ok,skönt att ändå vara förberedd. Men jag hoppas att ni inte behöver ta till privata vården <3

Så är det,försöker njuta av nuet utan dessa behandlingar för tillfället. Tror nog som du skriver att de försöker ha verksamheten igång,mest för pengarnas skull förstås,eller känns det lite som. Men tack,jag hoppas detsamma <3
  • Sussna85
    MiaP83 skrev 2020-12-05 12:27:24 följande:

Fick ett plus idag med på min testdag. Ringa kliniken på måndag 9ch boka in ett VUL

Grattis! <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020