• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Ivf2020 skrev 2021-04-06 05:49:24 följande:

Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..

Ser absolut något där! Låter bra att mensen inte kommit. :) Håller tummarna.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-04-08 07:51:22 följande:

Varför kollar dem östradiol?

Hur går det för dig? Nu börjar väl vul närma sig? Vilken vecka är du i då? Kram
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-04-08 15:52:45 följande:

Ja har om en vecka exakt nu, 15 april. Blir då i v7+3. Men har ingen bra känsla alls. Molvärken man hade i början har försvunnit och kände bara i morse lite grann som något konstigt i sidan annars känns allt stilla i magen sedan 1 vecka tillbaks. Ryggen gör inte lika ont längre, fick nästan direkt ont när jag plussa tidigt där men det har också lugnat sig, har ju försökt sova på sidan och med kudde mellan benen vet inte om det har hjälpt då. I helgen var jag mest trött och frusen av mig men vi var också iväg och var ute och gick mycket i skogen. Jag mår ju lite för bra. Brösten började ömma i typ v4+6 där så ganska sent denna gången. Dem är mer svullna än vanligt fortfarande men de ömma har minskat en aning tycker ja, dem blev aldrig så riktigt ömma som de har varit första graviditeten. Några gånger har jag kännt illamående men tror mer de inbillning. Lite annorlunda allting denna gången också. Så känns ju inget vidare för allt blir bättre och inte värre :( vet inte vad man gör ifall det blir igen MA visserligen har vi rätt då till missfallsutredning men jag orkar inte va med om ett till igen och börja om allt igen. Har ju inget hopp om den i frysen på Livio ska gå vägen heller känns som den skulle slutat i ett MA också. Mycket har spökat i huvudet dem senaste dagarna :/

Kan bara instämma med Inalina. Ta inte ut något i förskott utan nu är du gravid! Du blöder inte och vecka 7 är fortfarande tidigt för symptom. Känner flera som inte vetat att de varit gravida förrän långt mycket senare just för att de inte hade ett endaste symptom. Dessutom kan man inte jämföra med tidigare graviditeter eftersom varje graviditet är unik. Förstår att huvudet är fyllt av negativa tankar men försök att inte oroa dig. Håller tummar och tår för bra besked från dig nästa vecka. Stor kram
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-04-11 06:32:04 följande:

Jag hoppas verkligen såå för din skull att det visar sig ett litet hjärta nästa vecka. Själv har jag ytterst lite symptom, lite ont i magen stundtals.. Men inga ömma bröst, inte alls. O det är också lite jobbigt då det är ett typiskt första tecken. Däremot känner jsg mig slö och andfådd väldigt lätt, vet inte om det är ett symptom eller bara lathet.. Haha :) men det är lite orättvist TT man inte kan känna glädje fullt ut.

Att bli lättare/mer andfådd är ett typiskt graviditetstecken. Jag har förstått att det beror på att mängden blod i kroppen ökar, men att de röda blodkropparna inte riktigt hänger med i början. De blir färre per liter blod och det är ju blodkropparna som transporterar syre, vilket gör att man lättare blir andfådd.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-04-13 15:34:09 följande:

Jag tror inte de, de därför ryggen blev bättre och molvärken nästan obefintlig... Jag har alltid fått ett andra ultraljud för att man ska vara helt säker eller de så dem säger. Fick tom ett till UL när jag va i v10 och den hade stannat i v8. Aa de första barnet isf, som vi kämpat för så länge nu :( är det ert första?

Åh vad jag hoppas på bra besked från dig imorgon. Håller tummarna! Kram
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-04-15 11:34:42 följande:

Gick inget vidare idag! Snyft!

Det gjorde svinont & dem fick hållapå ett tag för denna gång va det väldigt svårt att komma åt äggblåsorna :(det fanns 7 stycken men dem lyckades bara få ut 3 stycken :( :( :( & än vet vi inte om dessa 3 är "mogna" för att bli befruktade. Förra gången fick man ju ut 13 stycken mogna, så då va ju procenten högre att några klara sig & blir befruktade. Men dem bokade in återföring för lördag så hoppas vi att det blir så!!! Denna gång skulle dem hjälpa spermierna att bli injicerade i äggen för bättre chans.

Håll hårt att dessa få lyckas bli befruktade så att jag får någon återföringen!

Åh vad jobbigt! :( Håller tummarna för att de tre är mogna och befruktas fint så det blir återföring på lördag. Har du mycket ont nu?
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-04-15 15:27:35 följande:

Hjärtat slog!!! Helt chockad och grät så mycket

Underbara nyheter! :) Så glad för er skull. Grattis!
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-04-16 14:25:04 följande:

Så jäkla ledsen :( kliniken ringde precis

Alla 3 ägg va mogna men ingen befruktades! Dem valde att inte injecera in spermierna för att dem tyckte att förra året fick det bra utan

Så nu finns det inget att återföra :(

Åh nej vad tråkigt att höra! Lider med dig. :( Men det här borde väl kliniken ta på sig. Det var ju sagt att de skulle köra icsi väl!?
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-04-19 22:15:06 följande:

Hej

Satte in en oval blastocyst idag. Såg lite ut som ett påskägg med cellerna där i. De förklarade att där är det som skall vara fostret sen moderkakan å så mycket informativt + gjorde inte ont alls denna återföring, trodde inte riktigt det var klart då det gick så smidigt. De brukar få krångla lite och sist klämde de mig med den där saken man använder för å spärra upp med.

Så då börjar fas 2..

Åh vad spännande! Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-04-27 23:32:25 följande:

Så då var dagen D här. Min syster har just fött 1 stark stor bäbis på över 4kg..här runner tårarna och det är ljusrött blod.

Så glad och ledsen på samma gång..

Blir nog inte mycket sova, ska duscha och sen kanske det känns lite bättre. Väntar på att de ska sätta igång och krampa..men hoppet måste ju finnas kvar till fre i alla fall..

Förstår att det är dubbla känslor för dig när detta händer samtidigt. Det är inte lätt! Håller tummarna för att det är lutinus som orsakar blödningen eller att det är en bortfallsblödning. Styrkekramar till dig!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020