Ivf2020 skrev 2021-03-23 11:47:25 följande:
Ja, men vi får ju hoppas på att de blir 4e gången gillt. Haha de lät spännande att ha en anonym hejarklack sådär. Ja, sambon var han stenhård mot att han skulle börja gå promenad varje dag, sluta bums med snus osv. Jag fick absolut inte gå upp ett gram till. Förstår ju att han vill väl, men han vr väl hård. Är lite orolig bara, tycker de blir en väldigt sen insättning.. De är ju dag 25 i cykeln, dom kontrollerade men tyckte de låg inom ramen.. Då blir mN ju ännu mer nervös.
Utan att veta mer om er så tycker jag det är en grej att sakligt informera om vad BMI-gränsen för behandling ligger och att promenader och att sluta med snus är bra (min sambo fick samma råd) men att liksom formulera det på det sättet (sluta bums, du får inte gå upp ett gram osv.) är inte okej, det är osakligt. Jag är något överviktig (BMI 26 ungefär) och har också fått kommentarer om min vikt. Samtidigt säger de att forskningen inte visar att några kilon spelar någon större roll. Då är det inte enligt min mening okej att ta upp det. Jag har kämpat med vikten sedan tonåren! Jag mår skit när folk kommenterar den! Det är inte okej. Dessutom är det rent idiotiskt att försöka gå ner i vikt under pågående behandling då det kan stressa kroppen, vilket inverkar negativt. Ursäkta lång utläggning!