Odengatan10 skrev 2020-09-19 08:29:48 följande:
Fattar! När det känns rätt i kroppen blir man såklart lugnare. MA upptäcktes i v8 på ultraljudet men tror det avstannade tidigare (frågade aldrig) men då mina symtom försvann och jag vaknade av att det högg lite i magen en natt gissar jag at det var då det hände, efter det fick jag molande värk i ryggslut men inget blod. Fick ta cytotec i två omgångar för att få ut allt. Alla sa att det va normalt med molande värk och att jag inte skulle känns efter så mycket, men jag visste att ngt va fel.
Jag vågar inte ta veckoindikatorn nu, jag skulle också googla sönder mig. Förstår verkligen din oro, jag skulle känt samma om testet visade så, även om jag hoppas det är fel och att allt kommer gå bra nu. Skulle såklart vara skönt för dig om du fick ta dom där blodproven, kan inte husläkaren styra upp det? Borde ju vara ganska enkelt kan man tycka. Vården kanske är lite överbelastad. Jag upplever att man hamnar lite mellan stolarna när man går privat på ivf. Kliniken hjälpte mig med tabletter för missfallet men när allt inte kom ut blev jag liksom överflyttad till vanliga vården men där ville man liksom inte ta emot mig först då många gynekologmottagningar var fullbokade och pga sommaren hade lägre personalantal. Kliniken där jag går va ju dessutom stängd. Ringa säkert tio kliniker och blev hänvisad till 1177 som givetvis inte kunde göra någonting. Men som sagt, tror det spelade in att det var sommar och semester. Gjorde faktiskt inget ultraljud sen för att se att allt var ute utan när mens och ägglossning kom igång tänkte jag att kroppen va redo. Men skulle detta hända igen skulle jag be att få bli skrapad, va så mycket strul.
En positiv sak OM det du skulle vara det värsta är att det är enklare att bli gravid igen om kroppen precis varit det. Så sa iaf en Gynekolog till mig. Kroppen är liksom redo! Jag har ju haft två missfall i livet och båda gångerna blivit gravid direkt efter. Varav en graviditet slutade med bebis som idag är 7år. Men nu hoppas vi såklart att det här lilla fröet tar sig!
Jag ska ringa klinik på mån och fråga hur dom ställer sig till att skriva ut mer Lutinus, iaf fram till ultraljud (kan väl inte skada)...
Låter som en jobbig period med ma! Herregud, så rörigt! Man vill ju känna sig omhändertagen i en sån utsatt position.
Jag hörde av mig till min husdoktor som inte kunde ta det provet tydligen... hon sa till mig att höra av mig till ivf-kliniken, vilket jag gjort via 1177. De trodde att jag undrade över räkningen... de kanske inte vet vad clearblue digital är för något.
får kanske höra av mig till bm? Vill ju helst inte gå på hälsosamtal och inskrivning innan jag sett att detta verkar gå bra.
Härligt med ett barn ändå. Förstår att sekundär barnlöshet också är jobbigt, men känns ju ändå som att man har oddsen på sin sida. Ja, jag får ändå vara lycklig över ATT det går. :) första ivf blev inga ägg befruktade, men med icsi fick vi mycket bättre resultat. Har dock bara en i frysen. Blir stressad av att vi bara har ett nyförsök kvar från landstinget sen. Känns så himla dyrt att gå privat? Hur får alla tag i såna stora summor?
Det tycker jag absolut att du ska göra! Tror inte heller att det skadar faktiskt. :) läste om någon som trodde att det kunde vara farligt, men hittade ingen källa så jag tar det med en nypa salt. :)