IVF hösten/vintern 2020
Håller alla tummar och tår!
Håller alla tummar och tår!
Haha, ja. Nu är en tvådagars inne! Kändes som att de kunde slarva bort den ganska lätt när den var så liiiiiten.
Inte superimponerad av Sahlgrenska idag faktiskt.. läkaren kändes lite osäker och fick nästan för mig att de råkade lägga embryot utanför livmodern. Haha. Barnmorskan var nästan otrevlig och det kändes verkligen som löpande band. Inför återföringen fick jag reda på att det är 4 ägg som odlas vidare, inte 3. Det känns ju både som en bra och dålig grej att vi faktiskt fick en tvådagars och inte en femdagars... (De sa att om 5 eller fler befruktas så sparar man alla till dag 5. Färre än 5 skulle man få ett tvådagars tillbaka). Jag som är pessimist tänker ju naturligtvis att de säger typ; det här kassa paret kan verkligen behöva alla chanser de kan få, inne på labbet. Haha! Hoppas att ni andra mår bra. :)
Haha, jaaa men embryologen kände sig så osäker och läkaren pekade inte riktigt åt mig så det kändes som luft bara. Ja, jag vill ju tro på detta men vågar inte hoppas ännu. Börjat lyssna på Ruvarpodden och det känns ju så skönt att fler är eller har varit med om samma.
Hur många försök har ni gjort? Kanske redan frågat det, men jag blandar ihop alla användarnamn. :) förlåt i så fall!
Åå, hoppas att kliniken ändå har rätt. Jag är så dålig på det här med tider och så, men kan det inte vara så att ägget behöver ?ta sig en bit? innan det lossar? :) jag känner också min äl väldigt tydligt. Ska du på fet idag?
Ååååh man får verkligen hoppas på det här lilla livet då! Om jag vore du, så hade jag ringt. Man har så mycket oro i kroppen som det är! Bättre att få klara besked, tycker jag.
Äntligen mens!! Innan vi kom in i IVF-svängen hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle längta efter mens så mycket som jag gjort under de här åren ????
Nu är det dags för vårt sista försök någonsin, och oavsett hur det går känns det skönt att lämna allt det här bakom sig också. Vi har ju haft turen att få två barn via IVF (icsi) och har en blastocyst kvar i frysen som jag inte vill kasta bort. Så den här månaden ska det avgöras om vår familj är färdig eller om vi blir en till. Taggad!!
Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?
Spännande!!!! Håller tummarna!
Känner du av några symptom förresten? Eller det kanske är för tidigt än?
Ja det är nog fortfarande lite tidigt.
Vi väntar på att jag ska få mens så att vi (förhoppningsvis) kan börja med första Ivf :)
Ser ni något streck? Jag tror mig göra det...
Vad härligt :) Håller tummar och tår för att det tar sig!