• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-03-17 10:27:13 följande:

Kanske var ren tur hos Livio vem vet. Ja hade ju velat göra ett nytt IVF med äggplock där men antr dem vill göra först FET sen lär ja väl stå där med en halvt försök och får köpa andra halvan. :(

Det är himla svårt att veta. Kan ha varit tur (slumpen) eller något annat underliggande eller i hanteringen. Jag tror det finns en underliggande förklaring till varför äggen inte blir så bra i mitt fall (trots att läkarna hävdar slumpen). Tror du kommer få göra ett nytt försök på Livio direkt om du vill faktiskt. Men det är längre fram! Nu hoppas vi stenhårt på den lilla i livmodern.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-17 13:13:45 följande:

Hur går det för dig Clemmentina? Har du varit på VUL än?

På fredag är det dags! Börjar känna av sprutorna en del nu så det är skönt att det närmar sig. :)
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Ja men absolut! Jag ser ett streck. Åh vad jag hoppas det går vägen den här gången.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-18 07:22:29 följande:

Hoppas också de gör de för att få hem de där brevet tog kål på mig. Men vi får ta en dag i taget eller ett ultraljud i taget tills man vågar tro på det fullt ut. Känner ja vågar inte glädja mig helt fullt ut just nu.

En dag kvar för ditt ultraljud. Har de känts av i äggstockarna något :)

Fullt förståeligt! Testa någon mer gång om ett par dagar så har det förhoppningsvis ökat lite mer. Förstår hur du känner...kommer heller aldrig våga glädjas fullt ut innan ett ultraljud visat att det finns något där.

Ja! Jag känner i hela magen nu! Börjar bli lite nervös. Hoppas på bra besked imorgon!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-18 17:45:47 följande:

De så sorgligt på ett sätt men de så de blir när man har fått kämpa. :(

Låter väldigt bra, håller tummarna att allt ser bra ut och du får uppdatera imorgon hur de gått :)

Håller med! Men nu tror jag det är eran tur! När har du testdag?

Jag uppdaterar efter vul. Tack för tumhållningen!
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-18 20:19:33 följande:

Nästa torsdag så ett tag kvar. Infaller egentligen med beräknad mens bara för äggplocket blev lite tidigare. Men de är 17 dagar efter äggplock.

Ja just det! Har du testat mer?

Var ju på vul idag. Det såg ut som om det fanns ungefär 13 äggblåsor på gång i storleken 11-14 mm. Det blir nytt vul på måndag och sen äggplock någon gång i mitten/slutet av nästa vecka. Jag vill ju verkligen göra en färskåterföring...finns nog en liten risk för överstimulering eller läkaren kunde inte utesluta ännu iaf. Håll tummarna för att jag inte blir överstimulerad.
  • Clemmentina
    minnie768 skrev 2021-03-19 11:37:40 följande:

Va skönt att höra att det såg bra ut! Jag håller alla tummar att du inte blir överstimulerad och att du får göra en färskåterföring! :) Finns det något annat som skulle kunna göra att det inte blir så eller vad säger dom?

Tack! De sänkte dosen lite nu, så hoppas det hjälper. Annars är det nog bara att hoppas. Hur mår du? Vilken vecka är det nu?
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-19 17:26:07 följande:

Ja har testat nu varje morgon och blir helt klart lite starkare för varje dag. Ringde Sahlgrenska idag ifall jag redan nu kunde få trombyl utskrivet och de gick bra slipper ja vänta till testdagen för att börja då. Vi bokade in också ultraljud och jag behövde inte ringa dem på testdagen om allt ser bra ut. Fortsätter nog testa varje dag tills man ser på vanligt test, har inte testat de än.

Oj de va ju liknande med mig hoppas du inte blir överstimulerad bara. Hon va ju lite orolig för de så därför blev de äggplock på måndag redan för mig. Håller tummarna att du får färsköverföring. <3 men då kanske dem kan besluta att du tar Ovitrelle på måndag och äggplock på onsdag som tidigast :)

Åh vad skönt att höra! Det blir säkert positivt med vanligt om du testar med det snart. Skönt med trombyl. Måste fråga om det och om det kan vara ett alternativ även för mig. En hel random grej men får jag fråga om du lätt får blåmärken?

Ok, då förstår jag. På måndag skulle det nog vara 1 eller 2 ägg mogna för mig men jag hoppas på onsdag. Fick ju sänka dosen nu också. Visst tog du 187,5?
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-19 19:17:44 följande:

Så härligt att höra att du fortfarande har plus på stickan, så underbart!

Har du frågat om kortison och vad har dom sagt då? Jag ska fråga, men jag förstår det som att de inte använder dig av det. Jag vet inte hur vanligt det är att kliniken säger ja till det.

Förstått att det är ovanligt att få kortison utskrivet i Sverige. :( Så blir också nyfiken på vilken klinik det är. Är du sällan sjuk alltså?
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-03-20 00:48:41 följande:

Nu sökte jag på kortison och fick fram Charlotte perelli som käkade det under sin graviditet. Tydligen binder man upp mycket vätska och blir tjock. Hon tog det för att minska immunförsvaret så man ej stöter bort fostret. Hon fick det efter många missfall..Skall läsa på om detta allt jag kan hitta.

Läst om samma. Tror inte alla Livio ger det men bra att veta att du fick! Håller med om att det känns värt att testa om man tror att det kan vara så att kroppen stöter bort fostren. Håller tummarna för att det funkar för dig!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020