• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-02-01 20:39:32 följande:

Jag hade sist 187,5 och skulle köra på det igen om dem nu inte justerar igen. Hon frågade om hur många äggblåsor såg man totalt och jag hade för mig dem sa jag hade 10 bra blåsor för de va de dem plockade sedan. Sedan satte hon att vi kollar ultraljud innan sprutstart. Men tror också de lika bra vi gör de. Aa de måste ja!

Ok, men det låter ju nästan som om de kan öka dosen lite då. Hoppas du får bra besked och får göra ett vul! :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-02-02 13:17:22 följande:

Fick reda på mitt HCG idag oxå,igår då jag tog det var jag i v5(4+4) och det ligger på 2348mIU/ml. Så det verkar ju ligga sådär i mitten av det normala utefter de tabeller som finns. Så ett litet lugn kan jag nu för tillfället känna :)

Åh vad skönt besked! :)
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-02 16:06:15 följande:

Då va det gjort!

Det allra sista embryot är på plats. Denna gång fick det ?bada? i Embryo Glue innan.

Håller tummarna att det är er tur att lyckas nu!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-02 16:20:50 följande:

Lycka till nu :)!!! Jag är på RD4 och är bekymrad över att jag inte känner några symtom, testade och det var ett blankt test. Jag vet att det är väldigt tidigt, men så många det går vägen för får plus så tidigt

Jag har inte haft några direkta symptom så tidigt när jag ruvat och sen plussat (det var i och för sig efter et med ett tvådagars) men mina symptom utom molvärk till och från (som jag alltid har) kom närmare testdag. Att få pluss redan på ruvardag 4 är tidigt. Det är ju som att plussa på äl+9. Ge inte upp ännu!
  • Clemmentina
    Chajsa skrev 2021-02-04 10:30:18 följande:

Hej, jag var med i tråden i höstas. Blev gravid på första ivf- försöket med färsk blastocyst. Oförklarligt barnlös och försökt lite mer än ett år. Det visade sig att jag väntade tvillingar. Jag har nu tyvärr tvingats göra en sen abort då de drabbats av en aggressiv blodflödessjukdom och hade inget hopp om att överleva. Totalt mörker och ångest. Försöker nu se framåt. Väntar på att mens och ÄL ska komma igång så att jag kan sätta in den blastocyst jag har i frysen. Så rädd att det aldrig mer ska gå. Snälla ge mig lite hopp. Följs gärna åt, är detta tråden vi fortsätter i eller finns det en tråd för 2021?

Men åh vad ledsamt! Det värsta tänkbara, förstår att det är totalt mörker nu. Håller tummarna för blastocysten i frysen! Du är bland likasinnade här. Vi försöker peppa varandra och ge hopp. Vi ger inte upp! Nu verkar det som om vi är många som fortsätter följas åt här men det finns även en tråd för 2021.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-07 10:31:26 följande:

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Åh vad roligt, vad glad jag blir. Stor grattis! Nu håller vi tummarna för att det fortsätter utvecklas bra. Första vul brukar vara i vecka 8 (dvs. 7 plus några dagar) så om ungefär 3-4 veckor borde det bli. <3
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-02-07 10:31:26 följande:

Jag fick ett plus igår, mitt första, helt overkligt och jag kan inte förstå det ännu. Det var suuupersvagt men på det digitala stod det gravid 1-2v :) Nu tänker jag bara ta en dag i taget, och testa varannan dag och se om det ökar, på söndag är det officiell testdag. Hur många veckor efter testdagen får man komma på första VUL hos ivf-kliniken?

Ps. Vis av egen erfarenhet..,testa inte för ofta med de digitala. Dels kan de visa fel veckor, dels är de inte så känsliga som en kan tro.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-08 10:19:35 följande:

[img=undefined]

Vad tror ni? Är detta bara spök? Det syns såklart bättre i verkligheten & är faktiskt rosa även om det inte är så starkt.. är på ruvardag 6 med blastocyst. Har egentligen testdag på söndag

Tycker mig också ana något. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-02-08 13:58:36 följande:

Hej var på ul nu på morgonen. Kör med proginon ej naturlig cykel. Hade slemhinna 8mm. Nu väntar jag på besked vad de säger om jag är redo att köra återföring nästa vecka eller..

Det låter bra! Minimum tror jag är 7 mm och den växer säkert till sig ännu mer om det inte är återföring förrän nästa vecka. Håller tummarna!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020