• Grustradgarden

IVF hösten/vintern 2020

Tycker att mitt plus borde varit starkare idag, som är bim? Den översta är tagen nu på morgonen (i och för sig med ganska mycket lutinus i urinen). Det är liiite starkare idag än igår i verkligheten. Känner mig orolig.
  • Grustradgarden

Tack! Hoppas verkligen att den stannar till fredag (testdag)... nu syns det lite bättre ändå. Faan (ursäkta språket) så nojig man är!

• Grustradgarden
    looottaliiina skrev 2020-09-10 18:35:50 följande:

Hej alla!

Ansluter till gänget för att hämta kraft, kärlek och pepp. Sånt finns det mycket av här.

Vi har precis påbörjat IVF-omgång 2 (ICSI) och jag kommer idag från mitt andra äggplock. Denna omgång valde läkaren att sänka dosen (Gonal-f) som ett alternativ efter första omgångens behandling. Färre äggblåsor och ägg blev det denna gång, vilket känns sådär men som många skriver- kvalité går före kvantitet. Det man behöver är ju det där perfekta ägget.

Förra IVF-omgången resulterade i många ägg (18) varav 3 blev blastocyter, 1 ET och 2FET. ET blev inget men båda FET gav två omgångar med +. Fantastisk känsla med + efter sån lång väntan och längtan. Tyvärr resulterade bägge dessa processer i såkallade ofostriga graviditeter (dvs fostersäck utvecklades men tomt i den). Tuffa besked att ta in- två ggr. Sen kom en sommar mellan så vi kunde ladda om. Det finns inga förklaringar kopplat till missfallen mer än att jag är 38 år- högre risk för missfall med min ålder.Tråkigt men sant.

Så, lika mycket som man längtar efter samtalet där de ska berätta hur det har gått så fasar man det också. Hoppas vi får ngt litet embryo att jobba vidare med nu... jag håller tummarna och hejar på alla här- ni är så tappra! <3

Hoppas att det går bättre denna gång! Vilken klinik går ni hos?

Jag har nu plussat efter andra ivf (också icsi) men är såååå rädd för missfall/ma. Kände du några symptom på att det var ofostrigt? Svårt när man har längtat sååå länge.
  • Grustradgarden
    looottaliiina skrev 2020-09-10 19:42:12 följande:

Håller alla tummar för dig. Vet oron och känslan du bär på men jag kan lugna dig på så sätt att det var helt olika mellan gångerna. Första + så mådde jag dåligt, illamående, trött, flåsig och blödningar till och från. Andra + kände jag mig piggare, starkare, kände knappt av ngt och blödde inte alls och det var ändå en tom säck. Så nej det går inte att känna men jag ser det som en bra sak. Alla graviditeter är så olika- till och med hos samma person. Hoppas det lugnar! Hejar på dig. När är det VUL?

Tack! Man får väl helt enkelt landa i att man inte kan göra något åt det om det händer och att det troligtvis är ?bra? att sådans foster stöts bort. Oro mår ju ingen bra av. Min sambo tycker att jag ojar mig hela tiden, haha. Jag tycker att han skulle prova själv...

Jag har testdag imorgon (ruvardag 15 med en tvådagars) och hoppas att det visar plus även då. Har plussat sen rd 9, när jag testade första gången efter et. Cb digital har ändrat sig från 1-2 till 2-3, men RFSU teststickor stegrar inte särskilt fort. Igår försvann alla mina symptom och jag trodde att det var kört! Men imorse var det iaf fortfarande 2-3 v på digital...

Imorgon ska jag ringa Sahlgrenska för att boka tid för vul. Borde väl bli om ca 3 veckor (hur jag nu ska överleva den väntan är en annan fråga...)

Min mamma var på 39:e året när hon födde mig 1990, hoppas att din kropp klarar detsamma! har du barn sedan innan?
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-12 06:14:33 följande:

Hur har det gått?

Hej och tackar som frågar!

Jag testar fortfarande positivt, är i v 4+4. Ska vänta till 5+1 för att se ifall cb digital visar 3+.

Har fått tid för vul i v 8+1. Berättade att jag var väldigt orolig, och bm var så söt i hur hon bemötte det.

Tror att alla vi ivf:are är eller kommer att vara experter på väntan och därmed få ett inbyggt tålamod utan dess like!

Är det fortfarande måndag som gäller för din del? :)
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-09-12 07:29:55 följande:

Mensen verkar komma punktligt idag och morgonens test var negativt. Blir så ledsen! Två fina blastocyster blev ingenting. Nu får vi börja om på nytt då vi inte har fler i frysen. :( Håller tummarna för att det går bättre för er andra som ruvar!

Men nej! :?-( Känner verkligen med dig. Jag hoppas att ni orkar gå vidare med ny behandling.
  • Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-09-13 20:53:24 följande:

Imorgon är det första kontrollen med UL för att se om det finns några äggblåsor där, har tagir Gonal F 300 IE nu i 4 dagar. Skitnervös att det ska vara tomt därinne, känner inte alls lika mycket denna gång som jag gjorde de andra två ivf försöken.

Det kommer gå bra. Förstår din oro. Har du bytt medicin eller dos?
  • Grustradgarden

Hej! Är i 4+6 idag och undrar hur länge ni andra (som lyckats) tagit lutinus? De sa att jag ska ta ?tills det tar slut?, men jag har ju tabletter kvar sedan min förra ivf (om de nu inte räknat bort dem när de skrev ut i ivf2?). kan tilläggas att jag gått på Sahlgrenska. tack på förhand!

• Grustradgarden
    Odengatan10 skrev 2020-09-15 16:19:39 följande:

Jag testade positivt i sön, skulle fortsätta med Lutinus tills de tar slut (dvs 1v till).

Hur mår du? Har du haft mycket symtom?

Okej - vågar man sluta så tidigt? Vart går du?

Inte särskilt mycket symptom bortsett från ömma bröst ibland och en del molvärk då och då. Törstig, så kissar en hel del. Har haft bruna och rosa flytningar, så jag börjar bli riktigt orolig. :( hoppas att det bara att göra med lutinus! Hur mår du själv? :)
  • Grustradgarden
    Odengatan10 skrev 2020-09-15 17:15:43 följande:

Ja, det är frågan... Kanske ringa dom, jag går hos Carl von Linné i Uppsala.

Också kissnödig, hungrigare, men inga ömma bröst nu vilket jag haft vid tidigare graviditeter så oroar mig men det är ju tidigt och alla kan ju se olika ut... Lite extra nojig då den föregående graviditet ledde till MA i v8. Jag har ett ultraljud den 1a okt så får väl hålla mig tills dess... När har du ultraljud?

Håller tummarna för oss!

Ja, det är säkert väldigt olika det här med symptom. Jag blir orolig när de försvinner!

Åh, fy så sorgligt! Det känns som att vi ivfare spelar med högre insats vad gäller missfall! Vi kan (förmodligen) inte fixa en egen befruktning och det gör allt så himla mer pressat. Vi har en i frysen och ett försök kvar hos landstinget om det här går åt pipan. Går ni privat?

Jag är bara i 5+0 idag, så det är ju väldigt tidigt. Jag fick tid för vul 7/10, när jag är i v 8+1. Känns läskig och långt dit... Hur långt har du gått när du gör vul? :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020