• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

AndraSladdis skrev 2020-11-16 18:05:06 följande:

Hej alla,

Följt den här tråden mycket, men inte skrivit än. Men nu... har jag äntligen börjat med sprutorna för IVF nr 3, fjärde dagen i dag. Så tänkte det blir roligt att skriva lite själv också! Detta verkar ju vara en sympatisk tråd.

Jag har alltså 2 st IVF bakom mig i våras, varav den sista resulterade i en graviditet, vilket tyvärr fick avbrytas i vecka 17 pga en allvarlig fosteravvikelse. Nu har kroppen återhämtat sig och jag har även bytt klinik.

Vårt problem är att vi får väldigt få befruktade ägg. Men vi har ändå tänkt köra IVF fram till nästa sommar, innan vi ger upp mina ägg. Har fyllt 41 år i somras.

Åh välkommen hit! Det är verkligen en sympatisk tråd. Så fruktansvärt att behöva avbryta och så sent. Skönt att kroppen återhämtat sig och att ni är igång igen. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-11-16 23:26:58 följande:

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

Den här omgången drog jag ner på socker och kolhydrater (dock inte ätit lchf och har såklart fuskat någon gång). Försöker få i mig bra fetter och grönsaker. Äter bladgrönsaker och nötter varje dag. Försöker också yoga/meditera några gånger i veckan. När det gäller vitaminer ärter jag q10, omega 3, zink med c-vitamin och en multivitamin som bland annat innehåller folat/folsyra samt d-vitamin.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2020-11-17 08:30:50 följande:

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

Så roligt! Håller tummarna för det.
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-17 08:42:59 följande:

Ruvdag 2 och jag känner mig lite andfådd, helt normalt?

Tror inte det är så konstigt, ivf tar på kroppen. :) Om du gjorde återföringen igår är det ruvardag 1 idag.
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2020-11-17 14:46:44 följande:

Tack, Clementina! Ja, det var inget roligt alls det som hände sist. Men nu känner jag mig positiv att vi är igång igen och jobbar mot en efterlängtad bebis. Tack för tumhållningen! 

Stort grattis för din graviditet och jag håller tummar och tår för att allt går bra!

Skönt att du är positiv. Nu hoppas vi verkligen att det är er tur. Håller tummarna! Och tack för att du gör detsamma. <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:22:40 följande:

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Härliga nyheter att den utvecklats till blastocyst. Nu håller vi tummar och tår för återföring imorgon.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-19 02:25:59 följande:

Nu sitter vi i bilen påväg hem från färjan igen. Den gick inte i blåsten. Så trött just nu på att bo på en jävla holme när inte ens en färja kan ta in,så mycket blåser det inte.

Jag har bokat ett flyg imorgon för en summa jag inte ens vill tänka på...hoppas ändå vi kommer iväg..

Men nej vad tråkigt! :( Håller både tummar och tår för att ni kommer iväg med flyget.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Nej vad tråkigt! :( Lider verkligen med dig. Låter dock som rätt väg att gå med ÄD istället. Blir det på samma klinik? Tänker på dig idag och önskar att den fortsatta processen blir bra. <3
  • Clemmentina
    Filly skrev 2020-11-19 09:58:29 följande:

Testdag idag, RD14, vi höll oss ändå till idag trots upptäckte liiite bruna flytningar igår. Det var ytterst lite. Tyvärr lös det andra strecket med sin frånvaro... Kom lite mera brunt idag. Brunt är ju gammalt.. så frågan är om det har blött och inte riktigt "kommit igång". Slutade med lutinus i tisdags, så vi antog att det är mensen som startar nu. Muntert att sitta i möte nu med dessa tankar. Tur det är digitalt och jag behöver inte sätta igång kameran hehe. Kan man surfa runt under tiden och leta hopp ^^

Vi har ett ägg som klarade sig till frysen med 6dagars odling. Hur funkar denna insättning, behöver jag endast ha koll på nästkommande ägglossning?

Nej vad trist! :( Förstår att det känns jobbigt just nu. Var detta en färskåterföring eller en fryst? Om ni gjorde behandling nu brukar man vänta en mens. Annars brukar man kunna göra nytt fet direkt i nästa cykel. Men du får såklart alla information när du pratar med kliniken.
  • Clemmentina
    Filly skrev 2020-11-19 10:17:43 följande:

Detta var färskåterföring. Fick ut 7 ägg, varav 4 klarade första dygnet. Ett sattes i efter 3dagar, ett klarade sig till frysen vid dag 6.

Hm, om an nu hoppar denna cykel... fasiken, då kan det krocka med julledigheter och det innebär att vi kommer inte kunna köra igång förrän januari.

Usch vad trist i så fall! Så blev det för oss under sommaren. Hoppas ni kan höra direkt trots allt, annars får du se julen som en uppladdning och att du kanske är mer utvilad och så i januari (jag försökte tänka så i somras).
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020