• Clemmentina

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-11-13 07:57:40 följande:

Hehe. Här steg vi upp kl 2 inatt för att ta båten till Finland :D Har just hittat till nya kliniken och sitter nu och väntar på sköterskan. Lycka till du med<3

Onemore2018 skrev 2020-11-13 08:10:33 följande:

Nu är jag ombytt och klar. 08.30 ska jag få infart, lugnande och smärtlindring. Vi är först ut kl 09:00. Jag är så rädd och förväntansfull. I morgon ringer de och berättar om det lyckats eller inte. Vi fick fråga om 2 ägg tillbaka ifall att....

Lycka till båda två och övriga i tråden som har äggplock idag. <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-13 08:59:03 följande:

1 ägg fick vi:(

Pratade just med läkaren,eftersom mitt AMH värde har gått ner så markant så kommer jag snart att hamna i klimakteriet. 35 år gammal...så om inte detta lyckas denna gång så blir det äggdonation ???? vi har under 10% chans att lyckas med mina ägg. Så det känns som vi får ge upp ivf försöken och ställa oss i kö för ÄD,och börja spara pengar...

Vad tråkigt att höra! :( Hoppas ändå på det ägget.
  • Clemmentina
    Thessan81 skrev 2020-11-13 09:08:21 följande:

Nu e de dax att plocka ägg :) hade få äggblåsor denna gång så får se hur många dom får ut..

Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-14 09:53:32 följande:

Det verka som vårt lilla ägg har börjat dela sig! De skulle ringa ifall det inte hade lyckats. Och telefonen är tyst...så ett litet hopp!

En bra start! Nu håller vi tummarna! <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-14 18:07:25 följande:

Ja absolut :)Tack!<3 hur går det för dig,testa snart? :D

Ölandstoka skrev 2020-11-14 20:47:20 följande:

Hur är det med dig, börjar verkligen närma sig :) Kan du slappna av nu när det är helg eller är nerverna på helspänn?

Ja nu närmar sig testdag! Är lite nervös, försöker sysselsätta mig bäst det går! :) Har i alla fall bestämt mig för att vänta med att testa tills på måndag.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-15 08:24:55 följande:

Förstår det! Spännande<3 vilken dag är du på måndag?

Imorgon är det rd15. Vet ju inte om Lutinus skjuter upp mensen ev. Annars borde den komma senast idag om jag inte år gravid.
  • Clemmentina
    Onemore2018 skrev 2020-11-15 10:48:00 följande:

I dag är det lutinus dagen. Ska börja i eftermiddag. Återinföring kl 14 i morgon. Läser översllt att lutinus ger grav symtom. När ska man testa sen efter återinförande? Hur räknar man då en graviditet? När man sätter tillbaka ett ägg eller?

Spännande! Lutinus kan ge symptom såsom trög mage, molvärk, ömma bröst osv. Du kommer få en testdag av kliniken imorgon. Brukar vara 15-20 dagar efter återföringen. Tror de räknar graviditeten från äggplocket och lägger på 2 veckor på det. :)
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-11-15 11:32:16 följande:

Ok! Då låter det lovande ändå :) Det där är så olika har jag förstått. För mig skjuter den inte upp mensen,den kommer t.om tidigare alltid än vanligt med progesteron. Under mina ruvningar så har den dykt upp på dag 10 redan...

Ja det varierar säkert! Vi får hoppas det är ett bra tecken.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-11-15 14:00:14 följande:

Den elaka mensen får allt ser till att hålla sig borta nio månader minst! :D

Lycka till i morgon :)

Så nervöst nu! Mensen kommer ofta på kvällen. Men jag hoppas som du att den håller sig borta de kommande nio månaderna. Uppdaterar imorgon!
  • Clemmentina

Nu har jag testat (vem kan sova när man är nervös!?). Gravid. Strecket är ganska tydligt men dum som jag är tog jag ett digitalt som visar 1-2 veckor. Så nu är jag orolig för det borde väl visat 2-3 vid det här laget!? Är i vecka 4+2 om jag räknat rätt.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020