• Chajsa

IVF hösten/vintern 2020

Lunaymar skrev 2020-09-29 22:25:55 följande:

Är du på dag 4 då? Antagligen är bara för att kolla hur det ser ut och boka in nästa UL. Hade också huvudvärk de första 2-3 dagarna men kopplade inte ihop det med gonal-f. Ikväll känner jag bara att magen känns svullen.

Ja, det är första ivfn!

Var bor du? :)

Har haft UL nu och det fanns 12-13 äggblåsor som var 11-16 mm stora, bra utveckling enligt läkaren. Ska dit på lördag igen och sen blir ÄP någon gång mån-ons.

Det är min första, bor i Stockholm! Du då? Lycka till idag!!!
  • Chajsa
    Carro9194 skrev 2020-09-29 22:20:26 följande:

Känner precis likadant! Och har jag otur så får jag inte ens börja nu, pga Corona så behandlar de bara ett visst antal åt gången :( sen hoppas jag såååå mycket att lyckas på första försöket men vill typ skydda mig själv och tänker ?inte ens det här kommer fungera?. Så sjukt mycket känslor! Jag har också hög risk för överstimulering sa läkaren, så det tänker man också på :(

Jag känner igen mig, ena dagen är jag helt SÄKER på att det kommer gå på första, nära kan jag inte ens visualisera mig själv med barn och tänker ?det här är säkert inte meningen?. Hur vet man om det är hög risk för överstimulering? När märker man det i så fall?
  • Chajsa

Hade äggplock idag vilket av 13 äggblåsor resulterade i 9 ägg. Känns lite, hade hoppats på fler och läkaren verkar inte vilja vara öppen med vad som är ett ?bra resultat?. Verkar som att de flesta får ut många fler. Är orolig nu. Vet någon vad som är ett bra antal och vad fick ni som gjort äggplock ut? :/

• Chajsa
    Tino skrev 2020-10-06 10:29:24 följande:

Det är ett bra resultat. Ivf 1:30 blåsor, 15 ägg, 8 befruktade, 3 blastocyster. Ivf 2 12 blåsor, 10 ägg, 8 befruktade, 5 blastocyster. Enligt där jag går ett bra resultat. Så grattis till fint resultat! Hoppas guldägget finns där.

Tack snälla för pepp! <3 Nu får jag hoppas att något av mina också blir blastocyster... Ledde någon av dina ivf till graviditet?
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-10-06 09:38:19 följande:

Jag är verkligen ingen expert men 9 låter bra. Saken är att antalet säger inte så mycket , kvaliteten är det viktiga. Det är därför jag tror att de inte vill uttala sig innan embryologen har tittat på dem. Oroa dig inte, nu finns det inte så mycket mer du kan göra. :)

Ah jag förstår, tack för lugnande ord.

Kollar de på äggen före eller efter befruktning och vad avgör kvaliteten? Jag tyckte det var lite konstigt att de inte kollade att det fanns rörliga och bra spermier i min mans prov innan de gjorde äggplocket men det kanske de inte brukar göra?
  • Chajsa
    MsShepard skrev 2020-10-05 20:15:46 följande:

Lite uppdatering från mig. Jag fick 4 av 5 ägg befruktade. Ett till frysen och en femdagars blastocyst som återfördes den 29/9. Har testdag 12/10. Tar lutinus vilket fungerar bra. Har idag fått superont i brösten och huvudvärk. Har haft spänningar i livmodern och varit väldigt trött sedan återförandet. Tycker att tiden går väldigt långsamt men är glad över att jag på det stora hela har mått och mår bra! Funderar på att tjuvkika med teststicka om några dagar.

Grattis!!Hoppas verkligen att allt går vägen! <3
  • Chajsa

Liten update från mig efter ÄP igår, av nio ägg hade sju blivit befruktade och de ska låta de odla vidare till söndag så jag är superglad! Får hoppas att allt går vägen nu, jag tillåter mig själv att drömma korta stunder men håller det känslomässigt ifrån mig ganska mycket för att inte hamna i ett djupt hål om det inte går. Hur vanligt är det att tillväxten avstannar och det inte blir nånting efter fem dagar, har det hänt någon av er? Någon annan som har återföring denna vecka?

• Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-07 11:03:55 följande:

Å vad kul! Grattis, nu håller vi alla tummar. Bra att du tillåter dig att drömma.

Jag har återföring på fredag om allt går som de ska.

Håller verkligen tummarna för dig, berätta hur det går!
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-08 06:42:12 följande:

Hur mår du nu? Hur kändes det med ÄP? Mitt ÄP är imorgon..

Jag mår bra, fortfarande öm i äggstockarna, särskilt när jag är kissnödig konstigt nog! Äggplocket gick lättare än jag trodde och då det stack gav de mig en extra puff morfin :) Kändes lite mer i ena äggstocken men fokuserade på andningen och pratade med läkaren för att distrahera mig. Gick hem direkt efter mackan 30 min senare, lite trött under dagen men kunde skrota runt hemma. Du kommer klara det galant! Håller tummarna för dig.
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-10-07 18:58:54 följande:

Det var bra befruktningsgrad! Håller tummar och tår då!

För mig har bara 1 av mellan 8-10 ägg blivit till morulor och insättning på dag 4. Resten har tyvärr slutat dela sig,men för oss är det ju den där fragmenteringen som gör så det blir så antar jag...men det tycker jag du ska göra, tillåt dig att drömma!

Men jag är som dig. Korta stunder vågar jag tänka positivt på att det ska lyckas nån gång,resten av tiden tillåter jag mig inget, jag känner mig helt blank och lite avtrubbad i sinnet.

Ah okej, efter att ha läst på lite är det ju inte alls säkert att något av äggen klarar sig till dag 5 men jag hoppas verkligen på en liten rackare åtminstone! Såklart vore en i frysen toppen men vågar inte hoppas. Vet du varför ni haft svårt eller är det oförklarad?

Så mysigt att dagdrömma, jag kan till och med gå runt i vårt tilltänkta bebisrum och fantisera, men det får inte gå till överdrift :) har du gjort ett försök än så länge?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020