• Odengatan10

IVF hösten/vintern 2020

Sussna85 skrev 2020-09-08 20:41:51 följande:

Hej på er! Har läst er tråd ett tag och hoppar gärna in  här om det är ok Glad

Har själv startat en annan tråd,men där är det lite dött just nu och jag känner att jag måste få bolla lite tankar och funderingar med flera i denna ivf cirkus{#emotions_dlg.flower}

Har gjort två ivf försök sen i April och har just påbörjat vårt tredje, kör långa metoden denna gång och hopppas på att det ska leda till flera och framförallt bättre kvalitet på äggen.

Hittils blir äggen gravt fragmenterade och jag har bara fått testat på att få ett ganska skadat ägg insatt som ej ledde till nått...

Var på UL idag och jag var nedreglarad och får börja med Gonal-F på torsdag! Yeey känner jag!

Hejar på er som just nu ruvar, och för er andra som är mitt i en behandling eller väntar på att få börjaHjärta

Välkommen och heja dig!  Hjärta 
  • Odengatan10
    Javelina skrev 2020-09-09 12:32:20 följande:

Hej,

Vad glad jag blev när jag såg den här tråden. Trots att jag är gammal i ivf-branschen lär jag mig nytt från er. Är också nyfiken på graderingen av embryona t ex.

Var på sista vul igår inför återföring av två blastocyster om en vecka. Detta är vår enda chans till syskon, har ett barn via ivf sedan tidigare och dessa två embryon blev kvar från samma kull. Fick ut 9 ägg då, fyra befruktades och samtliga långtidsodlades. Första et misslyckades, andra fet resulterade i ett barn och nu gäller det att något av de sista två ska bli ett syskon. Är 39 år och får inga fler chanser så jag vågar knappt känna in hur mycket jag vill att det ska gå vägen. Pressen är enorm.

Förra helgen var en mardröm. Var på vul i fredags, har 20 mil till kliniken (med all tid för ångest man kan ha efter vägen) och efter letrozolstimuleringen hade ett ägg börjat växa och var 13, nästan 14mm, har pco och vem vet vad dessa nyckfulla äggstockar kan få för sig... Doktorn rycker lite lätt på axlarna och säger att jag ska köra på med äl-tester till tisdag då jag fick tid för nytt vul. Och lägger till att om testet visar positivt lör, sön eller mån så kan de inte hjälpa oss, dvs embryona kasseras för frystiden löper ut och de har ingen återföring på helger. Behöver jag säga att jag testade morgon middag kväll och var ett nervvrak, tills igår som sagt. Det blir en återföringsdag iaf.

Nu har oron växlat om till "tänk om inget överlever upptiningen". Ja ni alla vet nog vad jag pratar om när det kommer till att oron byter skepnad allteftersom processen fortskrider... Törs jag ens tänka positivt, smällen om det inte lyckas kommer bli så hård.

Idag är idag och våndan kommer fortsätta ett tag till oavsett hur det går. Förhoppningsvis får vi två blastocyster, från mitt yngre jag, insatta nästa vecka och jag underhåller mig med att läsa statistik, andras ivf-resor och kanske skriver nån rad till här.

Grattis till er alla som ruvar, plussat och till de som faktiskt får en chans att börja om.

Hej! Håller tummarna för positivt test och två starka embryon.

Visst är det en bergochdalbana, jag kände mig från början mest förväntansfull och spänd över ivf, men ju längre in i denna karusell jag kommit upplever jag att förutom alla hormoner som spökar, också den enorma pressen... Det är svårt att hitta ett sunt förhållningssätt när man är mitt i allt.

Men man kan ialf inte anklaga ngn av oss här i tråd för vi inte kämpar för det vi vill ha. Heja oss!!!! Fint att läsa allas inlägg och lite skönt att inte vara ensam i allt :)
  • Odengatan10
    Lina2302 skrev 2020-09-10 12:46:15 följande:

Hur mår ni, alla som ruvar? Jag är på ruvardag 3 idag med 5-dagars och kände precis ett starkt hugg i magen som gick ända ut i ena armen... hoppas att det kan vara positivt. Någon som känt liknande?

Låter positivt, jag hade så (ett hugg) vid min första ivf som blev en graviditet (innan MA). Inte känt så denna gång! Ilar i bröst nu men kan ju likaväl vara Lutinus och sjukt svullen mage vilket jag brukar ha innan mens... 
  • Odengatan10
    Clemmentina skrev 2020-09-12 07:29:55 följande:

Mensen verkar komma punktligt idag och morgonens test var negativt. Blir så ledsen! Två fina blastocyster blev ingenting. Nu får vi börja om på nytt då vi inte har fler i frysen. :( Håller tummarna för att det går bättre för er andra som ruvar!

Åh, så jobbigt med den där mensen... Tråkigt att det inte fastnade. Jobbigt att ladda om men det kommer du göra och ngn gång ska det fastna. Ge inte upp! @clemmentina

Själv har jag knappt sovit inatt, galenskapen känns Liksom nära.... Funderar och analyserar, vilket givetvis inte ger någonting. Testdag imorg, ingen mens nu på fm men Lutinus kan ju skjuta upp mens så lägger inga extra växlar på det.

Läste en fin bok som jag kan rek ?Allt jag inte kan säga? av Emilie Pine. Beskriver bla ofrivillig barnlöshet men ger även hopp

Lycka till alla!
  • Odengatan10

Positivt test imorse. Även om svagt, mycket svagare sträck än föregående gång jag blev gravid (vilket iofs ledde till MA). Kanske tar nytt test om ett par dagar.

Jag har fortfarande få symtom, haft lite till och från med spända bröst men försvunnit, svullen mage, tänkt att det beror på Lutinus (tar 3ggr/dag), känt mig ngt mer andfådd när jag tränar och även går i trappor men samtidigt haft mensvärk med ont i ländrygg (som jag brukar få) så trodde mens va på g...

Känner mig försiktigt positiv även om nästa oro börjar, då inget hjärta slog v8 i föregående graviditet. Så nu är alla symtom av alla dess slag välkomna :)

Håller tummarna för oss alla och att vi orkar kämpa vidare!
  • Odengatan10
    Sussna85 skrev 2020-09-13 20:33:40 följande:
    Grattis! Håller tummarna  hårtatt ni får se ett litet hjärta slå denna gång! HjärtaNi som plussar nu i denna tråd ger mig hopp om framtiden!
    Tack! Ja, jag är ändå 42 så det kanske kan vara lite pepp... UL om ca 3v så då vet jag. Kram
  • Odengatan10
    Clemmentina skrev 2020-09-13 08:55:38 följande:
    Grattis! Strecket är ganska tydligt tycker jag. Nu håller vi tummarna för att det går vägen denna gång.
    Tack, nu håller jag alla tummar för dig och att nästa omgång blir bebis. Frågade kliniken ang att testet var lite svagt men det tyckte dom inte spelade ngn roll, ett positivt test är positivt menade dom. UL om 3v så jag får hålla ut tills dess. Kram och kämpa på!
  • Odengatan10
    Grustradgarden skrev 2020-09-14 16:06:05 följande:

Hej! Är i 4+6 idag och undrar hur länge ni andra (som lyckats) tagit lutinus? De sa att jag ska ta ?tills det tar slut?, men jag har ju tabletter kvar sedan min förra ivf (om de nu inte räknat bort dem när de skrev ut i ivf2?). kan tilläggas att jag gått på Sahlgrenska. tack på förhand!

Jag testade positivt i sön, skulle fortsätta med Lutinus tills de tar slut (dvs 1v till).

Hur mår du? Har du haft mycket symtom?
  • Odengatan10
    Grustradgarden skrev 2020-09-15 16:22:43 följande:

Okej - vågar man sluta så tidigt? Vart går du?

Inte särskilt mycket symptom bortsett från ömma bröst ibland och en del molvärk då och då. Törstig, så kissar en hel del. Har haft bruna och rosa flytningar, så jag börjar bli riktigt orolig. :( hoppas att det bara att göra med lutinus! Hur mår du själv? :)

Ja, det är frågan... Kanske ringa dom, jag går hos Carl von Linné i Uppsala.

Också kissnödig, hungrigare, men inga ömma bröst nu vilket jag haft vid tidigare graviditeter så oroar mig men det är ju tidigt och alla kan ju se olika ut... Lite extra nojig då den föregående graviditet ledde till MA i v8. Jag har ett ultraljud den 1a okt så får väl hålla mig tills dess... När har du ultraljud?

Håller tummarna för oss!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020