IVF hösten/vintern 2020
Hejsan! Här är en till som ska börja nu i höst, närmare bestämt nästa vecka med sprutor. Detta är ett helt nytt forum för mig så är väldigt nervös. Äggplock är beräknat vecka 38, förutsagt att min mens kommer som vi räknat ut.
Jag och min sambo har försökt i lite mer än ett år, och har varit utan preventivmedel i cirkus 2,5-3 år. Vi kommer att utföra denna behandling på Sahlgrenska, GBG.
Hur går det för er? Är det er första runda eller har ni gjort den tidigare?
Önskar oss alla ett plus vid nästa försök. Kram på er.
Blivit plockad av dr nona två gånger efter korta protokoll, en gång i maj (6 ägg varav inget befruktades) och en gång igår. Då fick jag ut 8 ägg, 2 var omogna och 4 av 6 blev befruktade, denna gång via icsi (mikroinjektion). Nona är superförsiktig och jääääättesnäll. Inga onödiga smärtor under plocken. Man får så mycket eller lite smärtlindring man behöver. En del behöver också lugnande. Imorgon är det dags för min första återföring av ett embryo (2-dagars alltså). Börjat med lutinus vaginaltablett imorse. Inte supermysig...
Ett tips är att vara lite mer påläst än jag. Jag har INGEN aning om mina olika provsvar eller värden. Vet inte ens vad jag har för blodgrupp. Ibland känns det lite ?löpande band? hos en del av personalen, men överlag är de supermysiga och peppande. Slutligen - lycka till!