• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Ölandstoka skrev 2020-08-26 21:24:09 följande:

Jag tog ett test bara för att men jo, helt kört.

På min klinik måste man vänta en cykel efter färskförsök och min cykel blir så lång efter alla hormoner i ivf. Så jag räknar med fet kanske i mitten/slutet av oktober.

Vad synd :( men som du säger, bäst att fokusera på nästa försök. Och låter klokt att låta kroppen vila lite emellan. :)
  • Lunaymar
    Grustradgarden skrev 2020-08-27 06:33:40 följande:

Väldigt nervös! Så här långt i processen har vi aldrig kommit, så det känns både hoppfullt men jag har många negativa tankar... Jag åker nästan 10 mil till Sahlgrenska, så jag hoppas att de inte ringer och ber mig vända när jag sitter i bilen. Vågar inte ens säga t-ordet! :) skriver senare om hur det gått. :)

Ja, hör av dig senare! :)

Lycka till nu!!
  • Lunaymar
    TildaP skrev 2020-08-27 08:40:33 följande:

Tack :)

Det är nog väldigt olika det där med hur man reagerar på alla hormoner, plus att det är ju rätt mycket nervositet som påverkar vilket gör det svårt att skilja på vad som är fysiska och "psykiska" symptom.. ;P

Tyvärr blev jag överstimulerad så fick vänta rätt länge på återförande, vilket jag inte räknat med så det blev lite chockartat. Men man vet ju ingenting i hela den här processen, det är ju det som gör det så jobbigt. 

Hoppas allt går bra för dig, då kör du kort protokoll, eller hur? :)

Ja, du har rätt. Det psykiska spelar en stor roll.

Vad jobbigt med överstimulering! Jag är också orolig för det men det finns liksom inget vi kan göra, bara hoppas på att ha tur. Var bor du? Jag bor i Stockholm.

Ja precis, vi ska börja med Gonal-f (ganska hög dos men jag litar på att de vet vad de gör) och sedan resten. Kör ni långa/korta? Nervöst med äggutplock också!! Haha så många saker att vara nervös över.
  • Lunaymar
    TildaP skrev 2020-08-27 14:38:54 följande:

Precis, bara att lita på dem och hoppas det går vägen :)

Jag bor också i Stockholm och går på Livio Gärdet, var går ni?

Körde kort, men det var i mars i våras. Jag blev förvånad med överstimuleringen för jag tror jag fick 150 gonal f, eller Bemfola (minns inte riktigt, tror Bemfola, men minns iaf att det var 150) vilket är det normala, sen såg de typ 12 blåsor när jag var på ultraljud någon dag innan men sen fick dom 21 ägg vid plocket. Blev besviken när det "bara" blev 3 femdagars till frysen (av alla 21 ägg), men har vi tur är ju något av dem vår baby (ett blev mf i juli, nytt inne nu och ett kvar i frysen). Jag är 38 år så inte superung längre, min man ännu äldre ;), så kanske därför det inte ville sig på naturlig väg... 

Hoppas det går bra med sprutorna för dig. Lite obehagligt men man vande sig rätt fort. Bara att kämpa på :)

Livio på Kungsholmen. Jag vet inte vad de baserar dosen på men jag ska börja med 300. Och nu när jag hör att du har fått 150 så tänker jag att jag garanterat kommer att bli överstimulerad haha. Men fungera varje kropp olika. Fick du läggas in pga överstimuleringen eller kunde du klara dig hemma? Kände du av det först efter äggplocket?

Tack! Är inte så rädd för sprutorna än, haha. När ska du testa dig?
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-09-02 21:11:09 följande:

Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?

Massa lycka till!! :)
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-09-02 21:11:09 följande:

Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?

Känner du av några symptom förresten? Eller det kanske är för tidigt än?
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-09-04 06:47:36 följande:

Tack för tummar och hejarop! Haft lätt molvärk sedan återföringen till och från men det är nog nästan för tidigt för att känna något. Vad är ni i processen?

Ja det är nog fortfarande lite tidigt.

Vi väntar på att jag ska få mens så att vi (förhoppningsvis) kan börja med första Ivf :)
  • Lunaymar
    Carro9194 skrev 2020-09-08 07:23:56 följande:

Har också första mötet snart, känner likadant - pirrigt men samtidigt lite rädd hur det ska gå. Man hoppas ju att det går vägen på första försöket men vågar inte hoppas för mycket.

Hej!

Vi har precis haft vårt första möte och nu väntar vi på att jag ska få mens för att kunna starta med första behandlingen. Kul att vi är 3 och kan följas :)
  • Lunaymar
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 08:49:28 följande:

Tack! Hoppas verkligen att den stannar till fredag (testdag)... nu syns det lite bättre ändå. Faan (ursäkta språket) så nojig man är!

Det ser helt klart starkare ut idag! Förstår att du är orolig (det hade jag också varit) men det ser ju bra ut änsålänge:)
  • Lunaymar
    Onemore2018 skrev 2020-09-22 20:25:48 följande:

Hej allihopa! Hittade denna tråd och vi ska nu äntligen få komma igång med vår Ivf! På torsdag ska vi träffa läkaren. Vi blev utredda för ett år sedan men med tanke på corona så har det tagit tid. Jag är SÅ RÄDD för äggplocket med tanke på bedövning i slidväggen. Känns skönt att ha denna tråd och diskutera. Någon mer som börjar med Ivf nu i slutet av september? Jag väntar på min mens näst vecka. Kör man igång då?

Hej!

Vi har precis börjar med behandlingen, andra sprutan idag. Jag tycker också att det känns nervöst med ÄP (som mest troligt bli på slutet av nästa vecka) men man få helt enkelt hålla blicken mot målet. Och hoppas på att bedövningen gör sitt jobb!

För oss var det så att jag ringde till kliniken, när jag var på väg att få min mens, för att få bekräftat att vi får plats denna månad. Beror helt på hur det ser ut för dem så jag hoppas ni få plats så snabbt som möjligt :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020