IVF hösten/vintern 2020
Jag tog ett test bara för att men jo, helt kört.
På min klinik måste man vänta en cykel efter färskförsök och min cykel blir så lång efter alla hormoner i ivf. Så jag räknar med fet kanske i mitten/slutet av oktober.
Jag tog ett test bara för att men jo, helt kört.
På min klinik måste man vänta en cykel efter färskförsök och min cykel blir så lång efter alla hormoner i ivf. Så jag räknar med fet kanske i mitten/slutet av oktober.
Väldigt nervös! Så här långt i processen har vi aldrig kommit, så det känns både hoppfullt men jag har många negativa tankar... Jag åker nästan 10 mil till Sahlgrenska, så jag hoppas att de inte ringer och ber mig vända när jag sitter i bilen. Vågar inte ens säga t-ordet! :) skriver senare om hur det gått. :)
Tack :)
Det är nog väldigt olika det där med hur man reagerar på alla hormoner, plus att det är ju rätt mycket nervositet som påverkar vilket gör det svårt att skilja på vad som är fysiska och "psykiska" symptom.. ;P
Tyvärr blev jag överstimulerad så fick vänta rätt länge på återförande, vilket jag inte räknat med så det blev lite chockartat. Men man vet ju ingenting i hela den här processen, det är ju det som gör det så jobbigt.
Hoppas allt går bra för dig, då kör du kort protokoll, eller hur? :)
Precis, bara att lita på dem och hoppas det går vägen :)
Jag bor också i Stockholm och går på Livio Gärdet, var går ni?
Körde kort, men det var i mars i våras. Jag blev förvånad med överstimuleringen för jag tror jag fick 150 gonal f, eller Bemfola (minns inte riktigt, tror Bemfola, men minns iaf att det var 150) vilket är det normala, sen såg de typ 12 blåsor när jag var på ultraljud någon dag innan men sen fick dom 21 ägg vid plocket. Blev besviken när det "bara" blev 3 femdagars till frysen (av alla 21 ägg), men har vi tur är ju något av dem vår baby (ett blev mf i juli, nytt inne nu och ett kvar i frysen). Jag är 38 år så inte superung längre, min man ännu äldre ;), så kanske därför det inte ville sig på naturlig väg...
Hoppas det går bra med sprutorna för dig. Lite obehagligt men man vande sig rätt fort. Bara att kämpa på :)
Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?
Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?
Tack för tummar och hejarop! Haft lätt molvärk sedan återföringen till och från men det är nog nästan för tidigt för att känna något. Vad är ni i processen?
Har också första mötet snart, känner likadant - pirrigt men samtidigt lite rädd hur det ska gå. Man hoppas ju att det går vägen på första försöket men vågar inte hoppas för mycket.
Tack! Hoppas verkligen att den stannar till fredag (testdag)... nu syns det lite bättre ändå. Faan (ursäkta språket) så nojig man är!
Hej allihopa! Hittade denna tråd och vi ska nu äntligen få komma igång med vår Ivf! På torsdag ska vi träffa läkaren. Vi blev utredda för ett år sedan men med tanke på corona så har det tagit tid. Jag är SÅ RÄDD för äggplocket med tanke på bedövning i slidväggen. Känns skönt att ha denna tråd och diskutera. Någon mer som börjar med Ivf nu i slutet av september? Jag väntar på min mens näst vecka. Kör man igång då?