• Carro9194

IVF hösten/vintern 2020

Är det någon som har fått skjuta upp sitt första försök pga Corona? Var på första mötet idag och blev informerad om att det eventuellt kan bli uppskjutet ifall de behandlar för många vid samma tillfälle, eftersom de ligger lite efter pga corona. Hoppas man får starta på en gång, isåfall är det dags för mig om 10-12 dagar :)

• Carro9194
    Odengatan10 skrev 2020-09-19 12:04:47 följande:

Jag fick frysa alla mina ägg pga detta, ville inte riskera att jag skulle behöva vård då om jag blev överstimulerad. Jag va inte det men tydligen nära.

I nästa cykel satte de in ett ägg så gick ändå väldigt smidigt!

Åh okej! Tydligen fanns det en liten risk att jag kan bli överstimulerad pga min ålder (26) och att jag har bra med ägg. Dock har dom anpassat dosen så den är lite lägre. Blev så himla mycket information på en gång när vi var där igår :)
  • Carro9194
    Onemore2018 skrev 2020-09-22 20:25:48 följande:

Hej allihopa! Hittade denna tråd och vi ska nu äntligen få komma igång med vår Ivf! På torsdag ska vi träffa läkaren. Vi blev utredda för ett år sedan men med tanke på corona så har det tagit tid. Jag är SÅ RÄDD för äggplocket med tanke på bedövning i slidväggen. Känns skönt att ha denna tråd och diskutera. Någon mer som börjar med Ivf nu i slutet av september? Jag väntar på min mens näst vecka. Kör man igång då?

Välkommen!

Jag hade första mötet förra veckan och ska sätta igång med behandling nästa vecka när jag får min mens! :)
  • Carro9194

Är det någon som vet hur det är med nagelförlängning vid ägguttag - är det okej eller måste man ta bort det innan?

• Carro9194
    Javelina skrev 2020-09-23 19:54:50 följande:

Vet inte vad som gäller nagelförlängning men på min klinik får man inte ha nagellack för att de ska kunna se om nageln ändrar färg, tror det har med syresättningen att göra. Ring och fråga!

Tack för svar, ska ringa och höra :)
  • Carro9194
    Pan21 skrev 2020-09-29 17:42:47 följande:

Hej!

Jag och min man ska precis börja med vårt första IVF-försök efter att ha stått i kö sedan januari (jävla covid). Ska ta första injektionen på onsdag med Gonal-F, 125 enheter. Börjar med, vad jag förstår, en låg dos då jag hade många äggblåsor (multifollikulära äggstockar, inte pco, skitförvirrad) men blank utredning för övrigt, och möjligtvis kunde bli överstimulerad eller så svarar jag inte alls på behandlingen. Vår grundproblematik är få och dåliga simmare så kommer bli ICSI från start. Någon mer som börjar nu och vill följas åt? :)

Hej! Fick mens idag och hoppas få börja imorgon, väntar bara svar från kliniken :) jag ska börja med 150 enheter. Vi är oförklarligt barnlösa, försökt i två år.
  • Carro9194
    Pan21 skrev 2020-09-29 21:57:22 följande:

Håller tummarna! Hur känns det inför uppstart? Jag känner att jag pendlar mellan hopp och förtvivlan varje minut ungefär haha!

Känner precis likadant! Och har jag otur så får jag inte ens börja nu, pga Corona så behandlar de bara ett visst antal åt gången :( sen hoppas jag såååå mycket att lyckas på första försöket men vill typ skydda mig själv och tänker ?inte ens det här kommer fungera?. Så sjukt mycket känslor! Jag har också hög risk för överstimulering sa läkaren, så det tänker man också på :(
  • Carro9194
    Pan21 skrev 2020-09-30 07:58:07 följande:

Är i samma sits med risk för överstimulering så är sjukt nervös! Och hoppas också på första försöket men som du säger vill man ju gardera sig för besvikelse .. usch så jobbigt att inte veta om ni får börja, får du besked om det idag?

Skönt att man inte är ensam om känslorna :)

Ja, dom ska ringa upp 10:15, känns som att det enda man gör hela tiden är att vänta haha
  • Carro9194
    Carro9194 skrev 2020-09-30 08:09:53 följande:

Skönt att man inte är ensam om känslorna :)

Ja, dom ska ringa upp 10:15, känns som att det enda man gör hela tiden är att vänta haha

Dom ringde redan upp, får starta ikväll!!! Så spännande! Ultraljud 5/10 :)
  • Carro9194
    Pan21 skrev 2020-09-30 17:55:07 följande:

Haha ja.. all denna jävla väntan.. hur gick det? Får du starta?

Ja, har startat nu ikväll, tog sprutan nyss! :) hur går det för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020