• AnneP

IVF hösten/vintern 2020

patriciaaah skrev 2020-08-17 16:30:25 följande:

Det ofattbara har hänt! Efter att ha försökt bli gravid i 2,5 år utan ett enda plus så har jag idag plussat. Får ringa och avboka tiden vi hade till Uppsala nu på onsdag för genomgång av Ivf.

Lycka till ni andra nu och hoppas ni snart får era efterlängtade plus.

Men vad roligt ! Grattis och lycka till ! :)
  • AnneP
    Ölandstoka skrev 2020-08-18 15:03:59 följande:

Hur gick det igår, är vi ruvare tillsammans nu? :)

Nu ruvar vi tillsammans ! Rd2 idag. Vad roligt att det gick så bra för dig och att du fick så många till frys :)

Håller med dig helt om att det är super mysigt att ruva, man känner sig mindre ensam på något vis.
    Fifen skrev 2020-08-18 22:21:12 följande:

Nu ruvar även jag tillsammans med er. Idag fick jag tillbaka ett 2dagars. Hoppas så, men har svårt att tro.

Idag fick läkaren upp embryot längre upp i livmodern. Tidigare har han gått upp ca 10,5 cm. Idag var han 15cm upp i livmoder, hoppas det gör susen!!

Nu den långa väntan till td 1/9. Äter både progynon 1+2/dag och Lutinus 3ggr/dag.

Idag tillåter jag mig själv att tro att jag är gravid!

Vad kul att vi är så många som har testdag ungefär samtidigt ! Nu ser vi till att vi alla plussar. Hur gör du för att ruvardagarna ska gå snabbare ? Är då otålig haha
  • AnneP
    Carro9194 skrev 2020-08-18 19:27:46 följande:

Hej, hoppar in här :)

Har försökt bli gravid i två år, har ingen eller väldigt sällan egen ägglossning. Försökte med letrozol och ovitrelle men lyckades inte på den vägen heller, trots fina stora äggblåsor varje månad.

Blev godkänd för IVF förra veckan, första mötet med kliniken den 18/9 :)

Hur lång tid tog det för er från första mötet till att ni satte igång med sprutor? :)

Hej, välkommen :)

Vi var på vårat möte i maj och fick börja nu i augusti, det var en lång väntan men det berodde dels på corona och sedan sommarstängt. Tror man oftast brukar börja direkt vid nästa mens ( om man ska köra korta protokollet )

Lycka till!
  • AnneP
    Fifen skrev 2020-08-19 07:51:20 följande:

De första gångerna lyssnade jag mycket på Ruvarpodden, tyckte den var riktigt bra. Men de har slutat lägga ut fler avsnitt nu. Detta blir min 8de gång. Så spänningen har släppt lite tyvärr. Nu känner jag lite att mensen bara kan komma då jag slipper hoppas (håller för ögonen). IVF processen har lärt mig att det är skillnad på att tro och att hoppas. Jag hoppas varje gång att det ska gå hela vägen, men jag sedan förra gången känns det som att jag tappat tron :(

Men denna gång gjorde ju i alla fall läkaren något nytt, så hoppet är liiite större denna gång i alla fall! <3

Har också lyssnat klart på alla deras avsnitt :(

Förstår att man tappar hoppet en aning , men skönt att dom gjorde något annorlunda denna gången iaf :)
  • AnneP
    Carro9194 skrev 2020-08-19 08:32:25 följande:

Åh jag förstår! Skönt för dig att äntligen komma igång! :)

Okej, då borde det bli i slutet av september för mig, har regelbunden mens så det är ju nånting positivt iallafall.

Hur är det att ta sprutorna? Är sjukt spruträdd men vet att det kommer vara värt det och att jag måste klara av det.

För mig var sprutorna inga problem , men jag är inte spruträdd. Det värsta tycker jag är lutinus som man tar efter äggplocket blir så fruktansvärt svullen och förstoppad haha.

Vet ju inte vad du ska ta för sprutor men en av dom kan svida lite men annars inga större problem, det kommer gå bra :)
  • AnneP
    Ölandstoka skrev 2020-08-19 11:05:44 följande:

Hur gick det för dina embryon, var det många som klarar sig till frysen? Håller med om att alla ska plussa :D

Det gick suveränt ! Fick 4 till frys :)
  • AnneP
    Ölandstoka skrev 2020-08-21 08:27:46 följande:

Vad skönt att de har öppet alla dagar. Spännande att det närmar sig :) Vet du om det blir med lutinus?

Jag mår bra men lutinus alltså.. Blir så fruktansvärt svullen, det ser inte klok ut :P Annars rullar det på, har varit mycket på jobbet så jag har tänkt på det ganska lite.

Alltså lutinus.. jag mår så fruktansvärt dåligt. Är ju första gången jag använder det. Men är det normalt att ha sån extrem mensvärk ? Sen rd1 har jag haft jätte ont minst 1 gång om dagen, det högger till så hårt att jag måste lägga mig ned. Och tröttheten ska vi inte ens prata om haha. Är på rd4 idag. Jag har precis blivit arbetslös på gott och ont , vet inte om jag hade klarat av att jobba
  • AnneP
    Juni13 skrev 2020-08-21 22:48:56 följande:

Så roligt att följa alla era framgångar för er som just nu ruvar! Håller tummarna!

Idag tog jag de sista vanliga sprutorna så har bara en slutlig kvar natten mellan lör och sön då äggplock är bokat till på måndag 24/8!

Gällande förberedelser har jag fått till mig att inte ha nagellack. Har dock ganska korta naturella akrylnaglar. Har någon av er fått till sig att slipa bort detta?

Har också akrylnaglar , ingen som har sagt något!

Lycka till :)
  • AnneP
    Ölandstoka skrev 2020-08-25 08:49:54 följande:

Hur går det för alla ruvare? :)

Jag är på dag 7 och har kommit in i den nervösa fasen. Men försöker ställa in mig på dåliga nyheter, ömheten i brösten har släppt och jag har lite som mensvärk, så det känns inte så lovande tyvärr. Hoppas att ni andra har bättre känningar :)

Jag är på rd8 idag och plussade i söndags (rd6) !

Jag är jätte glad och jätte rädd. Men samtidigt så vill jag tro att det kommer gå vägen denna gången. Har helt andra symptom än sist då jag fick missfall. Har varit extremt anfådd och har världens yrsel.

Hoppas att du får ett plus <3
  • AnneP

Tack så mycket! Nu hejar vi för att det går vägen och att ni plussar också!

• AnneP
    Lunaymar skrev 2020-08-25 20:16:26 följande:

Grattis!! Satte de in en blastocyst då? Eller är det vanligt att en plussar så tidigt som rd6? Hursom, massa grattis!!! :)

Tack så mycket! Ja precis en 5 dagars :)

Såg ditt tidigare inlägg. När jag gjorde kortaprotokollet så fick jag ut 13 ägg , 9 blev befruktade och 5 blastocyst.

Så 12 låter super bra.
  • AnneP
    Lunaymar skrev 2020-08-25 22:29:34 följande:

Wow, det var inga dåliga resultat! Hoppas på att få något liknande också :) känner du av några symptom än?

Jag är extremt trött och väldigt anfådd om jag anstränger mig till och med om jag äter för snabbt haha.

Jag tar lutinus så är lite svårt att avgöra vad som är symptom och inte :)
  • AnneP
    Grustradgarden skrev 2020-08-26 10:05:26 följande:

Fy tyskan vad nervös jag är.. är nästan kräkfärdig och kan inte tänka på något annat än att doktorn kanske ringer snart...

till råga på allt håller en ?kompis? på att skickar hennes jävla graviditetssymptom (andra(!) barnet och vi har försökt sedan före de fick sitt första!!!!) på snapchat hela tiden.. ?och nu ska ju hon ha barn också! Så roligt och spännande? Skriver hon.. vill bara skrika HÅLL KÄFTEN till henne.

Fyfan förstår dig , man blir så jävla less. Har kompisar som inte ens har pratat tidigare om att dom vill ha barn och nu helt plötsligt kan en av dom ringa o säga "min mens är sen". Känner som du "HÅLL KÄFTEN" ring någon annan liksom du vet precis vad vi går igenom.

Jag kan inte ens umgås med vissa av min sambos kompisar pgv att dom är gravida..
  • AnneP
    JohannaZ skrev 2020-09-23 12:26:04 följande:

Hej,

Mannens spermier har en cykel på ca 4månader. Ni kan alltså ändra kosten och lägga till motion etc för att förbättra kvalitén. Jättesynd att du ska behöva gå igenom IVF om han inte försökt lägga om livsstilen. Men det kanske han redan har?

Blir ärligt talat sårad över din kommentar.

Min sambo har tränat aktivit sen han var ung och tror dom flesta som går igenom ivf har gjort jävligt mycket innan dom ens överväger att göra ivf.

Han hade inte heller velat gå igenom den här processen om vi hade haft andra alternativ.

Våran läkare sa att vår enda chans för att lyckas är via ivf.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020