IVF hösten/vintern 2020
Vad skönt att det onda börjar lägga sig! Det lät intressant, fertilitetsyoga :)
Vad skönt att det onda börjar lägga sig! Det lät intressant, fertilitetsyoga :)
Jag och min man väntar brev för IVF start på Sahlgrenska, känns spännande och nervöst..
Så jag hoppar gärna med på denna tråden..
Fick veta på utredningen att det var fel på mig, då jag fick veta att jag har endometrios samtidigt som jag också har hypotyreos (vilket gör det dubbelt så mycket svårare att bli gravid) ????
Så tråkiga nyheter idag! Fick hem brev om att inga embryon kunde frysas. Där sjönk hoppet om det jag ruvar på med. Vad gick fel nu? Var det dumt med mikroinjektion eller är det slumpen? Sist fick vi ju två fina blastocyster till frysen...
Ska se om jag hittar något på Youtube :)
Ja det var då måndag 26e. Jag vill ju helst bara testa om jag är helt säker på att jag är gravid. Är läskigt när jag bara har ju gjort en FET som inte lyckades, vet inte hur mycket det är att lita på om mens kommer på samma ruvdag. Vet fortfarande inte hur jag kommer att göra.
Känns det som att det är en evighet kvar för dig eller har du att göra så att tiden rullar på? :)
Vännen.. Jag beklagar verkligen. Så elakt hur svårt det ska vara för en del, det där som är så löjligt enkelt för andra att det till och med sker av misstag hit och dit. Hoppas att de kan ha idéer om vad det beror på på kliniken.
Förstår att det känns tungt men det kan fortfarande vara ett guldägg du bär på :) Hoppas så för din skull. Hoppas att du kan ha en fin helg trots jobbiga besked. Kram!
Jamen vännen vad tråkigt,men det behöver inte betyda att den du ruvar på är dålig! <3
Tror inte att de var icsi som gjorde det,de ska de ju ta ut de bästa simmarna och injicera in . Det är säkert en jäkla otur bara
:( Står det inte när man får hem brevet om nån orsak,t.ex fragmentering etc?
Känns som en del i denna process är lämnat till tur och slumpen,det är så skönt att inte vara ensam. Vi hoppas på ett riktigt guldägg i din mage nu :) härligt att ha helgen lite uppbokad med skojiga saker och förhoppningsvis få tankarna på annat en stund jo <3 Tack detsamma! Kramar
Känns som en del i denna process är lämnat till tur och slumpen,det är så skönt att inte vara ensam. Vi hoppas på ett riktigt guldägg i din mage nu :) härligt att ha helgen lite uppbokad med skojiga saker och förhoppningsvis få tankarna på annat en stund jo <3 Tack detsamma! Kramar
Vad tråkigt :( förstår verkligen att en blir ledsen. Men du kan ruva på ett jättefint ägg så ge inte upp hoppet än! <3
Tack alla som hoppas! Blir så rörd och glad och stärkt. Har inte bestämt mig än, vi är hos mina föräldrar så det är inte läge förrän senare ikväll ändå. Men ännu inga spottings och jag börjar nästan tro att jag är gravid :) Så otroligt läskigt bara att skriva!
Nej va jobbigt håller alla tummar för den i magen <3
Gjorde ni ICSI pga få spermier eller fick ni väldigt få befrukatade sist?
Så tråkigt! :( förstår att du vill veta vad som kan påverkat. Jag har ju absolut inga belägg för det, men jag tror tyvärr på slumpen. Det är ju, hemskt nog, värre än om det fanns en förklaring.
Jag tror på det du ruvar på! Kram