• Enkeli

IVF hösten/vintern 2020

Hej alla, glömt kolla in här med allt som det är. Ska läsa lite bakåt imorgon så får jag koll på hur det går.. har ngn testat ngn vitamin, akupunktur, speciell kost eller likande vid ivf? Jag försöker kolla på allt nu..

• Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-17 08:36:50 följande:

Upptate från mitt lilla ägg,haha.

Tydligen var det i ett mellanskede,där det antingen utvecklas vidare eller inte. Så de odlar på tills imorgon...Vi kommer annars få påbörja ett sista försök på denna blödning som kommer nu. Kommer att äta nått som heter Klomifen (Tydligen lite liknande som Letrozol )och ta Menopur varannan dag vid detta femte och absolut sista försök.

Vi far antagligen till Åbo på torsdag hur det än utvecklas för ägget för att göra DNA fragmenteringen på sambons simmare och hämta ut Klomifen medicinen till mig,gick inte att få utskrivet från apotek tydligen..

Hmm vad jobbigt med så mycket motgångar för er! Kan de se någon anledning till att ägget tveksamt? Men den har då klarat sig i 5 dagar imorgon ellrr hur? Eller har jag fel om dagarna?
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-17 19:59:14 följande:

Fint att höra lite av dig! Snart borde din mens dyka upp va?

Jag har ätit nu ett tag är Q10 300 mg,jättenattljusolja,extra E och D vitamin samt en vanlig vitamin med allt som man behöver.

Och nu i snart 2 månader har jag oxå ätit DHEA för äggkvaliteten. Akupunktur har jag testat med obestämbart resultat, skulle behöva gå igen. Rör på mig mycket försöker äta mycket frukt och grönt. Är vegetarien så det gröna blir det mycket av automatiskt.

Är en riktig godisråtta men försöker dra ner lite..men det är svårt

Ja snart så, måndag- onsdag nästa vecka. Jag försöker också desperat ändra levnadsstilen men inte helt lätt. Kliniken rekommenderar bara folsyra egentligen..

Kram på dig- hoppas verkligen ditt lilla ägg klarar sig nu fint<3
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:22:40 följande:

De ringde från kliniken imorse igen. Det lilla fröet har gått vidare in i blastocyst stadiet,helt otroligt..det är fortfarande lite skadat av fragmenteringen i början av delningen om jag förstod rätt. Det är inte alltid lätt för kliniken att förklara på bra svenska tyvärr...

Men om det ser bra ut imorgon så får vi göra ET! Just nu ger jag mig tillåtelse att hoppas en stund,har inte gett den tillåtelsen det minsta sen ÄP.

Åhh, fick gåshud!! Såå glad att det går framåt nu iaf.. fortsätter hoppas nu. Kramar
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-18 08:18:26 följande:

Ja ingen av klinikerna jag har gått till har rekommenderat nånting faktiskt,inte ens folsyra. Det är inte alltid lätt att ändra ett invant beteende nej. Men så börjar det närma sig! Känns det bra att få börja igen?

Ja,det som inte dödar det härdar sägs det ju. Och som jag försöker tänka,och vet,det är så många som har det värre.

Det var den där dumma fragmenteringen igen då som ställde till det. Men de ringde imorse,den har gått vidare till en blastocyst! Imorgon är det dag 6 och om det ser bra ut så får vi göra ET imorgon :)

Åhh så himla glad för er skull! Vet du, tror den är en riktig fighter det där ägget. Har en bra magkänsla! Lycka till med resan osv. Håller tummarna!
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-19 09:50:00 följande:

Tack alla fina   Jag boka som sagt ett flyg i panik inatt, men det visa sig till ingen nytta för när jag ringde kliniken imorse för att fråga om vårt lilla frö hade det slutat att dela sig under natten, så inget ET skulle det bli iallfall.

Så nu har jag suttit och försökt reda upp alla jäkla resor, båt och flyg som är onödigt bokade. Vi fick iallafall boka om flygbiljetterna för 350 euro. alltid nått...

Jag är otroligt trött i själen just nu,men har just lagt på luren för ytterligare ett samtal med kliniken. Detta nederlag gjorde så vi nu satt oss i ÄD kö direkt.

det blir inget till ivf försök. Så nu väntar lite samtal med psykolog och en sjuksköterska på kliniken för att bestämma hur vi vill att donatorn ska se ut, längd,hårfärg etc.

Sen är det bara att vänta på att en donator dyker upp

Men åhh vad oerhört trist att läsa!! Såå ledsamt verkligen. Beklagar verkligen för er skull! Men håller med, ÄD låtee som bra väg. När blir det? Nu kan jag inte exakt din historia, men hur många ivf gjorde ni?

Massa kramar
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-11-23 10:19:07 följande:

Då har vi varit på första mötet med psykologen inför vårt ÄD,lite skrämmande,och fast hon intyga att vi inte satt där för att bli granskade så kommer ändå tankarna hur hon tog oss som par,tänk om hon tänkte att, nä dessa är nog inte lämpliga som föräldrar och inte skriver det där intyget.

Ett besök till med henne nu på torsdag och sen har vi ett Teams samtal med kliniken nästa vecka. Sen ska det bara vara att vänta då...

Spännande! Vad frågade psykologen?

Förstår dig helt med ÄD, klart man kör på det tycker jag iaf. Du får ändå bära den i din mage <3 jag väntar på min mens nu, ska troligen börja vilken dag som helst
  • Enkeli

Halloj alla! Massa nya här som jag inte hunnit säga hej till. Vi är snart på g att börja med ivf nr 2 men mensen vill inte komma igång. Jag är inte gravid.. utan på ngt sätt så har mensen bara försenats.. så oerhört frustrerande! Längtar och samtidigt räds att sätta igång :)

• Enkeli
    Onemore2018 skrev 2020-11-27 08:03:15 följande:

Japp hel kört det här, nu kom mensen. Var på toan för att göra nummer 2. Hela jag slits iut :( :(

Stackars dig!! Tycker synd om dig.. har ni landstingsfinansierat då de inte tar emot nya försök? Kramar
  • Enkeli

Hiphei! Nu är jag äntligen igång med andra ivf, mensen tog så lång tid att jag trodde vi skulle missa denna omgång och då inte hinna börja. Men äntligen kon mensen, och på söndag har jag planerad första ultra. Sist fick jag 150 menopur, men då höll det på i 17 dagar från start till plock så drygt- nu har vi tagit 225 Men hoppaa verkligen inte på att bli överstimulerad. Kram på er alla - ska läsa mer i tråden och kommentera era inlägg, nu når jag orkar vara med igen :)

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020