IVF hösten/vintern 2020
Håller tummarna för dig Ölandstoka! Har för mig att du sa att du kanske kommer att testa idag :D
Håller tummarna för dig Ölandstoka! Har för mig att du sa att du kanske kommer att testa idag :D
Hej på er!????
Jag hoppar in i tråden.
Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca två år utan resultat. Vi har gjort utredning och den visade att min sambo har dålig spermakvalitet. Både lågt antal och dålig rörlighet. I onsdags 4/11 gjorde jag mitt första äggplock och dem fick ut sju fina ägg. I torsdags ringde dem från kliniken (Livio Göteborg) och berättade att 6/7 hade blivit befruktade men att ett ägg inte hade utvecklat sig normalt så totalt alltså 5/7 befruktade ägg, vilket jag var (är) nöjd med! Men nu till problemet. Vi hade egentligen en preliminär tid för återförande måndag 9/11 (imorgon) men den ändrades till igår lördag eftersom endast fem av äggen blivit befruktade. I bilen påväg till Göteborg igår (vi bor i Småland) så ringer en barnmorska från kliniken och berättar att det inte blir något återförande eftersom dem vill odla vidare äggen till dag fem istället, alltså imorgon måndag 9/11. Hon kunde inte berätta varför för hon sa att hon inte hade den kunskapen, vilket jag respekterar. Jag fick iallafall en väldigt dålig magkänsla..Vi blev jättebesvikna och oroliga och det var bara att vända bilen hemåt????vi fick en ny tid och ska då alltså tillbaka imorgon måndag för återförande.. förhoppningsvis.
Nu till min fråga: Är det någon som har varit med om liknande? Jag förstår ju att äggen inte har utvecklats sig tillräckligt.. Finns det verkligen någon chans att dem hinner utveckla sig till dag fem eller är det kört för den här gången? Jag vill inte att dem ska ringa imorgon och säga att det inte blir något återförande???? snälla, ge mig lite hopp.
STOR KRAM till alla er som kämpar där ute!!??
Så fina otroliga människor, tack för allt stöd och för att ni finns! <3
Jag följde min känsla och körde. Teststrecket blev jättestarkt på en gång. Slog en rosett om testet och gav till mannen. Har inte riktigt fattat det än, går och tittar på testet hela tiden :) Kan inte fatta att jag är gravid igen :) Så glad och nervös och förväntansfull.
Hoppas så otroligt mycket att det går vägen för er så att vi kan följas åt :)
Ja det var jobbigt, tog det hårdare än jag hade trott. Vi hade låg befruktningsgrad sist och fick därför testa icsi. Det blev lite bättre procent men tydligen inte bättre embryon...men jag hoppas på att guldägget är det jag fått tillbaka.
Åhhhh vad glad jag blir! Stort grattis! Jag är faktiskt inte förvånad...Hade det på känn. :D Kul med rosetten och att du fick överraska sambon just idag. Berätta, har du några symptom?
Jamen guuud! Jag blir faktiskt lite tårögd,så roligt och vilken fin farsdagspresent han fick,sin första <3 :) Grattis! Ja jag hoppas så att vi alla får följas åt inom kort
Åh vad roligt att höra!! Stort GRATTIS till er :)
Stort GRATTIS!! Jag känner dig inte ens men är så glad för din skull!! Njut av ditt ?+? <3!!!
Spännande med flera äggplock på fredag! :) Håller tummarna för er alla!
Lycka till nu! du borde vara därinne nu på vul :) jag ska dit kl 15.00 först,hela dagen på jobb. Hoppas dagen går snabbt idag...
Hur mår du? :) Ringer du kliniken på fredag eller har du redan meddelat?
Det är det! Känner lite molvärk nu precis som jag gjorde sist jag blev gravid och som jag alltid gör innan mens. Sjukt nervös! Tror inte jag vågar testa innan testdag men mensen kommer nog i helgen om jag inte år gravid.