• Lunaymar

IVF hösten/vintern 2020

Nata1979 skrev 2020-12-07 10:39:49 följande:

Är på rd13 och det är första gången jag har kommit så långt efter 11 ivf behandlingar. Har alltid fått mens efter 10 dagar.

Skulle fått mensen igår, är jätte nervös test dag 10/12

Heja dig!! Hoppas dumma mensen håller sig borta. Är det ET eller FET?
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 10:52:18 följande:

Tog testet imorse och det var negativt. Jag tänker att det skadar inte att testa tidigt, för det finns fortfarande hopp om att det kan komma positivt senare:)

Absolut inte! Och RD5 är fortfarande så tidigt. Visst har du testdag på RD12?
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 11:52:46 följande:

Ja det stämmer:) Hur går det för dig, hur mår du?:)

Just nu mår jag bra men igårkväll fick jag så jobbig smärta i ländryggen/korsryggen som varade hela natten till imorse. Inte alls superintensiv men typ som molande träningsvärk (absolut inte pga träning då jag inte har tränat sedan FET). Det gjorde mig orolig.

Hur mår du idag? :)
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 16:12:12 följande:

Men usch, var smärtan såpass att du inte kunde sova? Det kan ju vara ett samband där din livmoder måste bli större:)) Hoppas!:D

Jag har också upplevt ryggont. Jag brukar bli mer stel i ländryggen när mensen är på g. Denna gång hoppas jag såklart på att det inte är mensen. Annars är allt som vanligt, inga direkt smärtor i brösten eller dylikt.

Kanske lite då och då ont i ljumsken, mest den vänstra. Eller det är inte smärta på det sättet, mer krampaktigt.. Sedan tror jag att jag känner efter lite extra haha.

Jag kunde sova men varje gång jag vaknade kände jag av smärtan. Kan ju egentligen vara vad som helst men det kom så plötsligt så jag blev fundersam.

Haha, känner igen mig såå mycket. Brukar också känna efter hela tiden, helt galet vad konstig jag blir under denhär tiden. Visst tar du Lutinus också? Jag blir så sjukt trött av den (tror det är pga av den iaf) och behöver sova mitt på dan haha. Upplever du liknande?

Har du varit gravid tidigare? Var bor du förresten? Jag bor i Stockholm.

Funderar om jag ska testa med en early detection ikväll, bara för att. Men blir så nervös :/.
  • Lunaymar
    Nata1979 skrev 2020-12-07 17:28:13 följande:

Usch nu börjar jag känna kraftig mensvärk :(känns den ska komma när som. Går på toa varje halvtimma och kollar. Asså klarar inte av detta längre.

Hoppas det bara är känslan och att du inte får mens. Kan vara så att livmodern håller på att jobba med något där inne bara.
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-07 22:59:43 följande:

Åh provade du med early detection? Tänk ändå att det behöver inte alls vara någonting dåligt om det skulle visa negativt. Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp.

Ja det var väldigt märkligt. Hormonerna brukar ju inte direkt göra på det sättet.

Haha, ja man gör ju det. Min ryggont beror säkert för att jag sitter illa nu när jag jobbar hemma och inte alls någonting med graviditet haha. Fast jag känner konstig värk i livmodern, fast under väldigt kort stund.

Ja det där med trötthet pga Lutinus har jag också upplevt. Mer var det förra gången när jag var stimulerad med menopur, fyremadel och ovitrelle också. Men absolut, mina pauser från jobbet här hemma har bestått av ett gäng powernap haha.

Aldrig varit gravid tidigare. Har du?

Vi har endast försökt i ett år, detta är dock första gången vi gör IVF. Blev endast ett blastocyst till frysen (som jag ruvar på nu). Första återföringen var på en 3dagars ET. O jag bor i Malmö:)

Jag testade och det var så negativt som det kunde bli. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta så jag gjorde båda. Har ändå haft en känsla om att det inte har fungerat denhär gången heller. Men vi ska testa på fredag igen iaf!

Låter som att vi har liknande histora. Vi fick ut 11 ägg men endast 3 mogna (läkarna förklarade att vi kanske borde ha väntat nå dag till med ÄP, suck). Av dessa befruktades två och jag ruvade på en tredagars och nu på blastocysten. Aldrig varit gravid förut och vi fick också hjälp efter ett år. Verkar iaf som att de mogna äggen kan bli befruktade (och klarar långtidsodling) så det är ju positivt. Men helq processen är så påfrestande. Det här med att faila och resa sig upp igen. Hur gammal är du? Jag blir snart 32 (vilket också gör mig stressad, haha).
  • Lunaymar
    MiaP83 skrev 2020-12-08 06:08:44 följande:

Det behöver du inte stressa över. Jag var 35 med sonen och nu 37. Ju mindre stressad du är desto bättre.

Ja, du har rätt. Tror det är mest min omgivning som stressar mig indirekt. Men du har helt rätt. :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-12-08 08:44:37 följande:

Åh,det är så jobbigt att få de där blanka testet upptryckt i ansiktet,kramar <3 Men hoppas din magkänsla ändå inte stämmer och att det var för tidigt att testa! Här är en till som stressar nptt enormt över min ålder,35 nu i december...min sambo hade en tanke om att vänta till september nästa år nu med ÄD, då vi blir beviljade gratisförsöken...tusan heller att jag väntar så länge. Jag tar hellre ett mindre lån och fortsätter försöken privat sålänge. Min mentala hälsa skulle inte klara att vänta 9 månader. Håhå.

Förstår dig helt och hade gjort samma.

Jag fick negativt på testet och har börjat blöda lite. Det enda positiva är att jag kan sluta med lutinus och med alla biverkningar jag får av den (tror jag har fått alla som står på FASS haha). Men tack för ditt stöd <3 just nu känner jag mig tom och behöver lite tid för att orka vidare.

Håller tummarna för dig och ÄD :)
  • Lunaymar
    Filly skrev 2020-12-08 13:17:25 följande:

Väldigt modigt ändå att du testade. Å andra sidan behöver det inte alls betyda någonting. Än har inte din mens dykt upp (och den ska hålla sig borta!).Jag har lite riktlinje, test 5e dagen sedan test 10e dagen och slutligen på testdagen.Jag håller alla tummar att det ser bra ut på fredag.Ansåg läkarna att du kunde fått fler mogna ägg?Hört lite olika från landsting och privat, att de stimulerar i olika. Landsting stimulerar lite lägre medan privat höjer dosen något mer (sedan kan det vara individuellt). Jag tror också för våran del att mina ägg skulle nog blivit fler och mognare om jag fick en större dos av menopur. Vi fick ut 7 ägg, varav 4 var mogna, 3 klarade odlingen, slutligen 2st som delade sig bäst (en 3dagars och en 5dagars till frysen).Som jag har förstått det brukar "problemet" ligga hos äggen, huruvida de utvecklar sig både delning samt hårdhet på skalet.jag förstår dig och förstår känslan. Jag har alltid tagit det med ro och tänkt att "det är bara att köra igång igen. Vi har fler försök kvar". Men ju närmre man kommer mot "slutet" så är det tufft. Det är jobbigt att ha ett sånt hopp inför varje test. När man stirrar på stickan. Hur mycket luften går ur en när mensen dyker upp...Haha, nej va inte stressad över åldern. Jag är 33.Hur ser din äggreserv ut?

Hej!

Jag har börjat blöda och fick ett stort MINUS på testet. Undra om man kan hitta test där, istället för inga streck, dyker det upp en blomma eller liknande. Typ ?tyvärr inte men här får du en blomma iaf?. Skämt åsido, jag känner mig helt tom och behöver tid för att kunna orka fortsätta. Pratade med kliniken och de sa att jag inte ska vänta alltför länge då man har endast 1,5 år på sig via Landstinget att genomgå alla behandlingar. Ingen stress alls haha.

Ang min fertilitet - de har sagt att alla tester ser bra ut. Men sen kollade jag igenom journalen och har AMH på 1,3. Vet du vad du har? Normalt men vid den undre gränsen tänker jag. Sen har jag problem med lutealfasen (det var därför jag sökte hjälp i första hand) men de tycker inte att det är ett så stort problem alls. Jag förstår mig inte på dem. När jag nämner att vi kanske ska mäta olika hormonnivåer, kolla om jag har endometrios etc så får jag svar ?ja, men vi skulle ändå inte veta vad vi kan göra med alla dessa resultat. Lite frustrerande.

Hur går det för dig? Hoppas du har mer tur och får en fin julklapp <3
  • Lunaymar
    Dhalia skrev 2020-12-08 18:25:08 följande:

Lunaymar, så tråkigt hoppas att de ska ändra sig på testdagen blev ju så för mig ja hade ju testat för tidigt :( vilken RD är du på nu då?

Tack Dhalia men det gick inte vägen.

Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020