IVF hösten/vintern 2020
Är på rd13 och det är första gången jag har kommit så långt efter 11 ivf behandlingar. Har alltid fått mens efter 10 dagar.
Skulle fått mensen igår, är jätte nervös test dag 10/12
Är på rd13 och det är första gången jag har kommit så långt efter 11 ivf behandlingar. Har alltid fått mens efter 10 dagar.
Skulle fått mensen igår, är jätte nervös test dag 10/12
Tog testet imorse och det var negativt. Jag tänker att det skadar inte att testa tidigt, för det finns fortfarande hopp om att det kan komma positivt senare:)
Ja det stämmer:) Hur går det för dig, hur mår du?:)
Men usch, var smärtan såpass att du inte kunde sova? Det kan ju vara ett samband där din livmoder måste bli större:)) Hoppas!:D
Jag har också upplevt ryggont. Jag brukar bli mer stel i ländryggen när mensen är på g. Denna gång hoppas jag såklart på att det inte är mensen. Annars är allt som vanligt, inga direkt smärtor i brösten eller dylikt.
Kanske lite då och då ont i ljumsken, mest den vänstra. Eller det är inte smärta på det sättet, mer krampaktigt.. Sedan tror jag att jag känner efter lite extra haha.
Usch nu börjar jag känna kraftig mensvärk :(känns den ska komma när som. Går på toa varje halvtimma och kollar. Asså klarar inte av detta längre.
Åh provade du med early detection? Tänk ändå att det behöver inte alls vara någonting dåligt om det skulle visa negativt. Så länge mensen håller sig borta så finns det hopp.
Ja det var väldigt märkligt. Hormonerna brukar ju inte direkt göra på det sättet.
Haha, ja man gör ju det. Min ryggont beror säkert för att jag sitter illa nu när jag jobbar hemma och inte alls någonting med graviditet haha. Fast jag känner konstig värk i livmodern, fast under väldigt kort stund.
Ja det där med trötthet pga Lutinus har jag också upplevt. Mer var det förra gången när jag var stimulerad med menopur, fyremadel och ovitrelle också. Men absolut, mina pauser från jobbet här hemma har bestått av ett gäng powernap haha.
Aldrig varit gravid tidigare. Har du?
Vi har endast försökt i ett år, detta är dock första gången vi gör IVF. Blev endast ett blastocyst till frysen (som jag ruvar på nu). Första återföringen var på en 3dagars ET. O jag bor i Malmö:)
Det behöver du inte stressa över. Jag var 35 med sonen och nu 37. Ju mindre stressad du är desto bättre.
Åh,det är så jobbigt att få de där blanka testet upptryckt i ansiktet,kramar <3 Men hoppas din magkänsla ändå inte stämmer och att det var för tidigt att testa! Här är en till som stressar nptt enormt över min ålder,35 nu i december...min sambo hade en tanke om att vänta till september nästa år nu med ÄD, då vi blir beviljade gratisförsöken...tusan heller att jag väntar så länge. Jag tar hellre ett mindre lån och fortsätter försöken privat sålänge. Min mentala hälsa skulle inte klara att vänta 9 månader. Håhå.
Väldigt modigt ändå att du testade. Å andra sidan behöver det inte alls betyda någonting. Än har inte din mens dykt upp (och den ska hålla sig borta!).Jag har lite riktlinje, test 5e dagen sedan test 10e dagen och slutligen på testdagen.Jag håller alla tummar att det ser bra ut på fredag.Ansåg läkarna att du kunde fått fler mogna ägg?Hört lite olika från landsting och privat, att de stimulerar i olika. Landsting stimulerar lite lägre medan privat höjer dosen något mer (sedan kan det vara individuellt). Jag tror också för våran del att mina ägg skulle nog blivit fler och mognare om jag fick en större dos av menopur. Vi fick ut 7 ägg, varav 4 var mogna, 3 klarade odlingen, slutligen 2st som delade sig bäst (en 3dagars och en 5dagars till frysen).Som jag har förstått det brukar "problemet" ligga hos äggen, huruvida de utvecklar sig både delning samt hårdhet på skalet.jag förstår dig och förstår känslan. Jag har alltid tagit det med ro och tänkt att "det är bara att köra igång igen. Vi har fler försök kvar". Men ju närmre man kommer mot "slutet" så är det tufft. Det är jobbigt att ha ett sånt hopp inför varje test. När man stirrar på stickan. Hur mycket luften går ur en när mensen dyker upp...Haha, nej va inte stressad över åldern. Jag är 33.Hur ser din äggreserv ut?
Lunaymar, så tråkigt hoppas att de ska ändra sig på testdagen blev ju så för mig ja hade ju testat för tidigt :( vilken RD är du på nu då?