• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Dhalia skrev 2021-03-03 07:10:54 följande:

Vad jobbigt att man gjort så många och att det inte tagit sig eller har du haft missfall också under den tiden?

Hej haft ett missfall v6 konstaterad graviditet på ul v8.

Sedan ett missfall fera år före det utom ivf ej konstaterad grav före men då kom det ut delar..

Sedan nu sist tror jag fostersäck kom ut efter jag slutade min kur..
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-03 19:28:21 följande:

Okej då finns de ju hopp ändå, har också haft MA. Tänker de bra att dem fastnar ändå. Annars vore det ytterligare ett problem om inget skulle fastna och man gjort många återföringar.

Hoppas vi alla blir gravida detta år, nu måste det bara gå! :)

Hej jo de säger det på kliniken att det är positivt att jag blivit gravid konstaterat åtminstone 1 gång. Då är chansen stor att jag lyckas igen, sen handlar det bara om att det ska gå hela vägen.

Ja hoppas så, sitter och ritar på en planlösning då vi ska bygga hus. Vi har ritat in 2 barnrum så det är planen på ett eller annat sätt
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-03 20:19:07 följande:

Aa jag vet jag tycker också det är frustrerande för även om de bra att dem fastnar så har det ju inte gått hela vägen heller. :( ja hoppas det är ren otur och att det till slut kommer gå.

Va roligt då har ni mycket annat att tänka på under tiden. Vi planerar nu att renovera vår övervåningen där vi har vårt sovrum plus två barnrum, börjat tröttna på dem barntapeter som redan finns där och vill ha vitt så vi sedan själva kan välja tapet när det väl är dags :)

Hej jo allt kretsar kring hus just nu. Lite skönt kan koppla bort detta på sätt och vis nu. Ska testa i helgen och se vad de blir blir de negativt ska jag be att få blodprov och blir det åxå negativt då blir det ny plan.

Låter klokt att tapetsera om rummen vitt är neutralt, när tiden kommer kan man sätta upp fototapet eller typ nån bård räcker så. Onödig stress att måsta se dom tapeterna varje dag kan jag tänka.
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-03-03 19:57:39 följande:

Ja tänk att få 3 dagar till godo,inte illa Men ja,dessa ruvardagar är inte bara en dans på rosor inte...

Ja,fick se en liten krabat i måndags som sprattlade på Försöker lära mig att leva med blödningarna som kommer och går,har haft lite rosa nu alla dagar efter ultraljudet bara vid varje toalettbesök. Men försöker att inte hetsa upp mig nu längre,lite svårt för mig,men det går inte att leva i den oro jag har haft heller hela tiden.

Hej grattis!

Vilken vecka är du i ????
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-03-04 14:34:47 följande:

Tack <3 Vecka 10,9+1 :)

Åhå mysigt, när blir nästa ultraljud. Tänkte vi ivf are om de kör det mer tätt?
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-03-04 19:52:04 följande:

Egentligen inte,iallafall inte här i Finland,jag var beviljad ett extra tidigt VUL,annars är jag med i de vanliga standard ultraljuden bara.

Har gjort 4 st VUL nu sammanlagt,2 av dessa var utöver de beviljade.

Nästa blir RUL i slutet av april typ,men vi har bokat in ett privat i början av april så sambon kan få sen den lill* oxå nån gång

Ok fint. Min syster ska få barn nu i april och hennes man har inte fått vara med, men de är så glada han får vara med nu på BB efter negativt C-19 test är uppvisat
  • Always choklad

Hej

Har ni sett de senaste C-19 nyheterna?

Gravida har rätt till Corona ersättning från V20 om arbetsmiljön ej anses C-19 säker då får man 80% ersättning..pga förökas risk för tidig födsel om man får C-19. Det är positiva nyheter ????

• Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-05 14:07:08 följande:

Ja de en ständig påminnelse ett är ett flickrum och ett pojkrum så man orkar inte se de mer haha.

Kan jag lätt förstå.

Lycka till nu
  • Always choklad

b

Always choklad skrev 2021-03-03 22:03:14 följande:

Hej jo allt kretsar kring hus just nu. Lite skönt kan koppla bort detta på sätt och vis nu. Ska testa i helgen och se vad de blir blir de negativt ska jag be att få blodprov och blir det åxå negativt då blir det ny plan.

Låter klokt att tapetsera om rummen vitt är neutralt, när tiden kommer kan man sätta upp fototapet eller typ nån bård räcker så. Onödig stress att måsta se dom tapeterna varje dag kan jag tänka.

Testat just nu inte en tillstymmelse till pluss. Att min kropp blivit så lurad av alla preparat..

Blir nog inte mörkare än så här pga lutinus. Har förbrukat 3 ägg på raken nu till ingen nytta känns det som. Har ett fjärde fryst, sen blir de å börja om med sprutor..

Är arg är ledsen är matt och känner mig värdelös och förbrukad. Varför lyckades jag inte övertala min sambo att börja försöka tidigare. Han trodde det bara går på en gång.

Jag hade mina misstankar att nä så är det inte. Var och varannan man känner har någon oönskat abort de tagit bort när de var yngre men aldrig jag..

Aldrig varit aktuellt nånsin även om kondom gått sönder, kört utan och utlösning utanför U namn it. Denna gång skulle det ju gå. Ej naturlig cykel, lutinus, progynon, embryoblut, trombyl!

Går det ens att göra något annat detta gick inte ändå..Ska sluta med alla preparaten nu..

Ligger och väntar på att blodet ska börja rinna..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-06 08:49:09 följande:

b

Testat just nu inte en tillstymmelse till pluss. Att min kropp blivit så lurad av alla preparat..

Blir nog inte mörkare än så här pga lutinus. Har förbrukat 3 ägg på raken nu till ingen nytta känns det som. Har ett fjärde fryst, sen blir de å börja om med sprutor..

Är arg är ledsen är matt och känner mig värdelös och förbrukad. Varför lyckades jag inte övertala min sambo att börja försöka tidigare. Han trodde det bara går på en gång.

Jag hade mina misstankar att nä så är det inte. Var och varannan man känner har någon oönskat abort de tagit bort när de var yngre men aldrig jag..

Aldrig varit aktuellt nånsin även om kondom gått sönder, kört utan och utlösning utanför U namn it. Denna gång skulle det ju gå. Ej naturlig cykel, lutinus, progynon, embryoblut, trombyl!

Går det ens att göra något annat detta gick inte ändå..Ska sluta med alla preparaten nu..

Ligger och väntar på att blodet ska börja rinna..

Hej tack för all stöttning det värmer <3

Igår gjorde jag ingenting grät åt sov såg fantasy serier sov grät åt mat sambon gjorde allt mat städ tvät osv.

Blodet har inte börjat rinna än brösten är ftf stora och magen är svullen det har bara kommit väldigt lite blod på papperet när jag stack in fingret annars inget.

Ska ringa kliniken imorgon om det inte händer något ikväll/imorgon och be dem boka in ett läkarbesök med ultraljud och blodprov i veckan.

Tidigare när jag slutat med lutinus samma dag eller nån dag efter neg graviditetstest har det kommit igång samma dag.

Andra gånger har det startat innan neg gravtest även fast jag haft lutinus.

Nån som haft liknande att det inte kickar igång?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020