Sussna85 skrev 2020-10-14 21:29:17 följande:
Men,jag har ett litet dilemma, eller vad man nu ska kalla det..
Jag får nu välja enligt läkaren på den nya kliniken mellan att göra långa metoden igen, den jag hade sist men Synarela spray från dag 21+Gonal F. Eller den nya metoden hon föreslog först,och som jag inte har prövat förut,
alltså Elonvasprutan och sedan Menopur.
Jag har fått bäst resultat på ägg kvantiteten med långa metoden, 11 st ägg jämfört med 8 st de andra två gångerna. Ingen stor skillnad egentligen,jag vet.
Så mitt dilemma är, ska jag nu pröva denna nya behandling hon föreslår och som jag var helt inställd på att göra tills hon nu skrev att jag fick välja själv i slutändan eftersom den långa behandlingen ändå verkar ha varit positiv för mig,pust.
MEN. Den dåliga äggkvaliteten har ju funnits med oss genom alla behandlingar.
Så kanske jag ska våga pröva en annan behandling med risk för att få mindre antal ägg, men med bättre kvalitet. Bara det inte blir för några...
Jag ville ju byta klinik just för att de förhoppningsvis skulle ha ett nytänk, och nu velar jag ändå för att pröva nått nytt. Likt mig det Skulle nästan ha önskat att hon inte gav mig alternativ faktiskt.
Vet att beslutet ligger hos mig, men hur skulle ni tänka?
Jajja. Slutpladdrat från mig.
Förstår att det kännas svårt att välja. Ibland vill man bara att läkarna bestämmer åt en. ;) Jag hade kört på Elonova+Menopur. Det känns som det kan vara värt att testa något nytt som kan förbättra äggkvaliteten. Det är ändå ingen enorm skillnad på 8 eller 11 ägg. I slutändan antar jag att ni hellre vill ha få men inte fragmenterade ägg eller (om man nu inte kan få båda)? Det kan ju faktiskt räcka med ett riktigt bra ägg.