• Jagerika

IVF hösten/vintern 2020

Hejsan allihopa! :) Jag började med ivf i början av året och blev gravid på första FET insättningen. Fick MA tyvärr i augusti, så nu i måndags fick vi tillbaka ägg nr 2 <3

Förra gången så fick jag en tempdipp som gick ner dagen efter insättning och sedan upp igen dagen efter det! Implantationsdipp va jag helt säker på och några dagar senare plussade jag!

Nu har tempen sjunkit igen fast 2 dagar efter insättning! Kan det vara implantationsdipp? Och när fäster ägget egentligen? Vi satte in ett 5-dagars som hade börjat kläckas :D

• Jagerika

Är på RD8 idag och negativt test, är det kört då? Gör FET med 5-dagars, min andra insättning! Blev gravid på första och fick då pluss på digitala redan på RD5 så jag börjar ge upp hoppet för denna omgången!! Ingen som kan komma med lite solskenshistorier? <3 :)

• Jagerika
    eeerica skrev 2020-10-14 08:06:46 följande:

Ingen solskenshistoria från mig. Ett positivt test innan testdag är ju positivt, men ett negativt behöver inte vara negativt....

Jag fick FET den 5e och har testdag på lördag (samma som dig tror jag?) Lev på hoppet och förträng att du testat redan och gör testet när du ska. Det är såklart svårt, men olika mängd hcg ger olika utslag, så säkrast är ju testet när det ska tas.

Håller tummarna för dig!

Mensen kom sent igår så det va som jag trodde tyvärr! :(
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020