• MsShepard

IVF hösten/vintern 2020

Hej - Jag och sambon har precis påbörjat IVF-behandling på Livio i Falun. Jag fyller 40 år om en månad. Han har tre söner sedan tidigare och jag har inga barn. Inget konstaterat ?fel? på någon av oss. Vi har försökt få barn i ca 1 år. I torsdags så gjorde vi äggplock. Jag hade fem äggblåsor och varje innehöll ett ägg. Fyra av fem ägg befruktades och ska sätta in ett ägg på tisdag. Det känns så spännande men samtidigt är jag plågsamt medveten om att det kanske inte fungerar med tanke på min ålder.

• MsShepard
    Onemore2018 skrev 2020-09-26 12:53:13 följande:

Åh så spännande!!! Jag håller alla mina tummar. Hur gick det för dig på äggplocket? Gjorde de mycket ont? Några biverkningar av sprutorna under behandlingen?

Tack! Äggplocket gick jättebra. Jag fick bara ytterst lite morfin alldeles innan och de kunde plocka ut blåsorna utan att det kändes alls. Så jag satt i bilen på väg hem efter en timme. Sprutorna har också gått jättebra - kände mig bara uppsvälld i magen och ömmande bröst dagarna innan plock. Jag var lite nervös för sprutorna innan då min sambo inte kunde hjälpa till (han är spruträdd) men det var enklare än jag trott. Har än så länge inte heller några större besvär av lutinus men har förstått att det kan komma
  • MsShepard

Lite uppdatering från mig. Jag fick 4 av 5 ägg befruktade. Ett till frysen och en femdagars blastocyst som återfördes den 29/9. Har testdag 12/10. Tar lutinus vilket fungerar bra. Har idag fått superont i brösten och huvudvärk. Har haft spänningar i livmodern och varit väldigt trött sedan återförandet. Tycker att tiden går väldigt långsamt men är glad över att jag på det stora hela har mått och mår bra! Funderar på att tjuvkika med teststicka om några dagar.

• MsShepard
    Enkeli skrev 2020-10-05 21:53:52 följande:

Åhh vad härligt! Bådar gott. Hur upplever du lutinus? Hur var äp?

Jag har inga större problem med lutinus förutom ont i bröst, huvud och mage. Inte så pass att det påverkar vardagen. Äckligt med rinnet dock! Äggplocket gick förvånansvärt snabbt och smärtfritt tyckte jag. Fick lokalbedövning och lite morfin innan och behövde ingen påfyllning under tiden. Beror nog på att jag endast hade 5 äggblåsor som skulle plockas - det gick snabbt!
  • MsShepard
    Chajsa skrev 2020-10-06 14:05:26 följande:

Grattis!!Hoppas verkligen att allt går vägen! <3

Tack tack! Känner som lite mensvärk idag och har beräknad mens på torsdag så börjar såklart noja men ska försöka tänka på annat :)
  • MsShepard
    Sussna85 skrev 2020-10-06 19:55:08 följande:

Grattis till ruvningen! Då håller jag tummarna att man får säga grattis en gång till om några dagar

Tack vad snällt!
  • MsShepard

Jag är på ruvardag 8 idag med 5-dagars och tjuvtestade med cb fertilitetsmonitors gravtest som visade graviditet. Så nu hoppas jag att det kommer stanna kvar och bli en bebis.

• MsShepard
    Grustradgarden skrev 2020-10-07 10:24:45 följande:

Vul efter ivf 2 et idag! V 8+1 och hjärtat slog. 16 mm lång.

Wow! Grattis!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020