Miilna15 skrev 2020-10-01 16:26:29 följande:
Jag hakar på här i tråden, börjar få panik över att inte ha någonstans att prata av mig, vi har inte berättat för någon om våra problem.
Vi påbörjade utredning i början av augusti, har nu varit i början av september på andra besöket då sambon lämnade spermaprov samt läkaren gjorde ultraljud på oss båda. Fick samma dag veta svaret på provet, ca 1 miljon simmare, så manlig faktor i vårt fall (än så länge).
Nästa steg är att spola äggledarna, vilket jag väntar på att få göra nu, självklart bestämde då mensen sig för att vara 8 dagar sen så vi skulle få vänta så länge som möjligt innan vi bokade in nästa besök. Nu har den dock kommit och vi är inbokade på spolning dag 14, jag tyckte det var lite underligt då vi läst att det helst inte ska göras under ägglossning, men jag vill inte vänta till nästa mens och de hade ingen annan tid.
Jag hoppas jag kan börja med behandlingen redan till nästkommande mens, men jag tvivlar på att de förberett allt sånt till äggledarspolningen, har än så länge inte fått någon information om hur IVF går till så jag antar att vi kommer få vänta minst ytterligare en månad innan vi kommer igång på riktigt.
Hej! Det kan vara ganska skönt att få ventilera :) jag tror det beror på var du går, gällande hur snabbt du får starta. Har ni utredning privat eller via landstinget? Jag och min man hade utredning december-januari och blev satta i kö för IVF på Sahlgrenska i slutet av januari, hade besök för ivf i augusti och fick börja med behandling nu igår.. riktigt dryg väntan