• Marialinnea91

IVF hösten/vintern 2020

Onemore2018 skrev 2020-09-23 06:22:30 följande:

Jag är så himla nervös för äggplocket och att det ska gå snett med missfall och kromosomavvikelse. Vi har väntat så länge på detta, i hela 3 år!! Nu hoppas jag att min mens inte hinner komma förrän mötet i morgon. Ni som tagit sprutorna, har ni känt av biverkningar? Gör de ont?

Du fick ett väldigt bra svar från grustradgarden, exakt så var det för mig med. Vill bara lägga till ett tips till fyremadel - viktigt att vinkla sprutan i typ 45grader. Missade den detaljen första gången och sprutorna gjorde då jätteont med tanke på att det är tjockare nål än gonal-f och jag fick trycka in den hårt i magen. Så gör inte samma idiotiska misstag som jag!
  • Marialinnea91
    Javelina skrev 2020-09-22 12:23:15 följande:

Här fortsätter humöret och igårkväll fick jag sån molvärk så jag trodde det skulle forsa blod. Inget kom och jag tog ett gravtest idag som var negativt. Rd5 känns som att det är kört, vet vet det kan vara för tidigt men ändå. Tappade hoppet helt där. Många som plussar dag 5 med blastocyst trots allt.

Samtidigt är det många som inte gör det också. Jag vet att det är svårt att vänta. Jag lyckades hålla mig till idag, rd 9 med femdagars blastocyst. Negativt.. men hoppet är faktiskt inte borta för det. Fick nidblödning igår och det betyder att det fortfarande kan vara för tidigt med att testa. Utsatt td är för mig på söndag. Såklart sjukt orolig och inte glad för det negativa testet men med allt jag läst från andra så vet jag att det iaf fortfarande inte är kört.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020