• FruPhilia

IVF hösten/vintern 2020

Hoppar också in här! Vi har under vintern genomgått en fertilitetsutredning som visade att jag har lågt AMH. Ska nästa torsdag på "IVF-samtal" men inte fått närmare info om exakt vad det innebär. Överhuvudtaget känns det som att vi har fått ganska lite information om gången i allt. Eller så är det bara jag som har kontrollbehov...jag är 36 och vi har försökt bli med barn sedan feb -19. Man blir ju helt tokig till slut i denna djungel...ville nog mest bara säga hej och kanske följas åt litegrann.

• FruPhilia

Idag var vi på ivf-samtal. Dagen till ära är min beräknad till idag (Den lyser med sin frånvaro för övrigt). Det står i pappren vi fick att det kan vara lång väntetid pga hög belastning, men det visar sig att vi kan påbörja behandlingen så fort som möjligt. Så nu kör vi väl då...????????????

• FruPhilia

Idag börjar jag med Gonal-F, vi kör långa protokollet. Var helt livrädd för att jag skulle må jättedåligt av Synarela men det har faktiskt gått jättebra, pepparpeppar...Hoppas bara det fortsätter så. Ngn annan som är ungefär i samma fas som jag?

• FruPhilia

Skulle behöva lite input från er kloka människor. Jag gjorde IVF i mitten av november som tyvärr inte tog sig. Jag som brukar ha bra koll på min cykel har nu ingen aning om var jag är. Fick mens 5 dagar innan testdag 28 nov och blödde typ en vecka vilket är 2-3 dagar längre än normalt. Slutade med Lutinus enligt ordination 25 nov. När kan jag förvänta mig att mensen kommer igång igen? Och ja, jag vet att jag egentligen bara borde ta det lugnt och vänta på att den kommer, men ingen mer än ni förstår nog vilket kontrollbehov man får i den här processen...När jag letar efter input läser jag mest att Lutinus fördröjer mensen och att den brukar komma efter eller i samband med testdagen, men för mig var det ju inte så. Är det ngn som känner igen sig? Eller bara allmänt vill dela med sig av sina erfarenheter?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020