Tino skrev 2020-09-12 06:09:50 följande:
Håller tummarna att det går vägen! Och att någon eller några kommer till frysen. Hur kommer det sig att du gått privat först? Jag håller med dig att det är skönt att fler går igenom samma process. Önskar dig lycka till. Jag väntar på indättning av fryst blastocyst på måndag. Jag gjorde en fet i augusti, vilket blev negativt, et i våras och två fet innan det. Nu måste det gå vägen. :) Hur många försök har du gjort?
När vi sökte så svarade de att det var ungefär 7 månaders väntetid så vi valde att testa privat en gång innan för att inte bara sitta och vänta.
Vi skrev in oss på Nordic och fick sätta igång ganska snabbt. Första medicinen jag testade där var Bemfola. Jag fick ut många ägg väldigt snabbt. Den medicinen ger ju fler ägg.. men oftast inte av lika bra kvalité. Jag fick ut 12 minns inte hur många som var mogna etc men det såg bra ut och jag bokades in för insättning dag 5. Innan tolv vid insättningsdagen (och precis innan jag ska lämna jobbet) ringer de och säger att inget embryo ser bra ut. De har inte utvecklats i den fas som de ska men att de har en kvar som de vill odla vidare till dag 6. Känslan där och då går inte att beskriva. Vi blev inbokade på nytt samtal för att planera hur vi skulle gå vidare.
Det visade sig att de frös in ebryot dag 6 men de rekommenderade att vi inte skulle sätta in den utan försöka med en ny behandling med ny medicin. Där och då trodde jag att jag inte skulle behöva betala för behandlingen (de nämnde något om det i telefonen ) men eftersom de frös embryot så betalade vi 39 för ett embryo som jag inte vill använda. Kändes sådär. Nästa behandling blev med menopur där jag fick ut ännu en gång 12 blåsor 11 mogna ägg. Det blev insättning dag 3 för att inte riskera att inte kunna få chansen att bli gravid. Jag fick två vidare till frysen. Den vanliga ET satte sig inte så det blev en FET som inte satte sig och efter det ringde Sahlgrenska precis innan sommaren. Nu har vi 2 embryon kvar på Nordic en dag 6 som är ok och en bra.
Detta är alltså mitt tredje insatta embryo jag ruvar på. En dag 2 ...
Lycka till på måndag. Denna gången ska det sätta sig !!